top of page

טיפים לשדרני ספורט מתחילים

כשהתחביב שלכם הופך למקצוע ואתם מצליחים להגשים את החלום שלכם, זה הזמן להגיע למצוינות מהר יותר, גבוה יותר וחזק יותר. קבלו מספר טיפים לשדרני ספורט מתחילים.

מתחילים בקטן ושואפים למעלה

שדרן ספורט לא מתפרסם בן לילה. על מנת להפוך לכזה, צריך לצבור לא מעט ניסיון ולעבור דרך ארוכה ולעיתים אף רצופת מכשולים. הצעד הראשון הוא להתמקצע כמו בכל תחום אחר וללמוד באופן תיאורטי ומעשי קורס שדרי ספורט במכללה בעלת מוניטין. מומלץ לבחור במקום בו למדו שדרי ספורט ידועים שהקורס נתן להם מוטיבציה וחיבר אותם למקומות עבודה נחשקים. הכשרת שדרני ספורט במקום הדואג לתלמידיו גם לאחר הלימודים היא אמצעי מרכזי להשגת המטרה - להגיע כמה שיותר רחוק. לפיכך, בית ספר מוצלח הוא זה הצועד עם תלמידיו יד ביד ועוזר להם להשתלב בתעשייה.

משחקים כדורגל מרגל אל רגל

היסטוריית שדרני הספורט רוויה בציטוטים בלתי נשכחים. יורם ארבל למשל עם "ככה לא בונים חומה", דני נוימן עם "משחקים כדורגל מרגל אל רגל" ועוד. שום הכנה מקצועית לא מכינה לרגעי שיא כאלו בהם השדרן אומר אמירה שנקלטת אצל האוהדים והקהל לאורך שנים. אלו הרגעים שהופכים את המקצוע למבוקש ומאתגר. עם זאת, בקורס מעניקים את כל הכלים הנדרשים לשדרן ספורט על מנת שיגבש עמדה אישית. אם כן הטיפ השני – היו אתם, היו מקוריים ואל תתביישו להגיד את שעל ליבכם.

זמן פציעות

שדרני ספורט מקצועיים צריכים להראות נוכחות ולהתייחס למקצוע ברצינות ובכבוד. כלומר, להגיע לאירועים, לכבד מרואיינים לפני ואחרי משחקים ולהיות אמפטיים אליהם. יש לנקוט משנה זהירות ולא לפגוע בספורטאים על המגרש ומחוצה לו. לעיתים הקהל ואף השדרנים אינם מודעים לכך שישנם שחקנים עם פציעות ספורט ולכן הם מגמגמים על המגרש במהלך משחקי ספורט. רוב השחקנים נעזרים בכדורים נגד כאבים, באביזרים אורתופדיים כגון מדרסים, פיזיותרפיה וכד' על מנת למנוע פציעות קשות יותר וממשיכים בפעילותם על המגרש. מדרסים לספורטאים הינם מדרסים המותאמים במיוחד לעוסקים בספורט ומטרתם העיקרית היא למנוע כאבי גב ולהוריד לחץ בעת פעילות אתלטית. לכן חשוב לגלות הבנה וידע, להכיר את השחקנים, את שיטת המשחק שלהם והכושר הגופני שלהם.

לשרת את קהל הצופים

כשדרן ספורט מקצועי צריך לדעת כיצד להבליט את המשחק ולשדר אותו באופן אותנטי לצופים ולמאזינים. השדר לא צריך לשים את עצמו במרכז ולבלוט, אלא לשדר את האירוע הספורטיבי ולהבליט את הדברים החשובים במשחק בהתלהבות טבעית. האירוע הספורטיבי הוא זה המשנה את ההיסטוריה, השדרן הוא המלווה שלו והוא זה המעצים את האירוע. לסיכום, כדי להפוך לחלק מאירוע או מרגעי שיא צריך לצבור ניסיון, לצפות בשדרנים אחרים, לקבל דוגמה, להיות שם מרצון, לגבש עמדה אישית, לגלות רגישות וללמוד את המקצוע. כאשר שדרן הספורט לוקח ברצינות את המקצוע ובאמת עוסק בתחום אותו הוא אוהב, רואים זאת גם על המסך.

70 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page