top of page

יוסי של מאמן/ סהר דיין

עודכן: 3 בדצמ׳ 2018

בני יהודה הביסה אמש את בית"ר ירושלים 5-1 בטדי. מרגע הגעתו של משה חוגג לבירה, הקבוצה צירפה שלל שחקנים ובנתה סגל לא רע בכלל למסגרת של ליגת העל. הקפטן עידן ורד נשאר, טל בן חיים הגיע למרכז ההגנה, דן אייבינדר (אלוף העונה שעברה עם ב"ש) הגיע לקישור האחורי. בנוסף החלק הקדמי קיבל חיזוק בדמות מלך הבישולים של העונה שעברה- ערן לוי ושחקן מוכח שאמור לספק מספרים בשם מאור בוזגלו.

מנגד, מסביבת המועדון משכונת התקווה, לאורך כל הקיץ נשמעות טענות על אי חיזוק הסגל והפיכתה של הקבוצה למקום של גידול וטיפוח צעירים בשביל האחות הגדולה של העיר- מכבי תל אביב. ירדן שועה, שי קונסטנטין, דולב חזיזה, מתן בלטקסה, ויובל אשכנזי, כל אלו פתחו אתמול בהרכב שהביס את בית"ר. שמות אלה לא אומרים יותר מדי לחובבי הכדורגל הישראלי ובטח שלא מתקרבים לסדר גודל של אלו מירושלים.

אז מה בכל זאת גרם לתוצאה היוצאת דופן מטדי ויותר מזה, להפרש של 11 מקומות בטבלה? התשובה היא אחת- מאמן הכדורגל.


ירדן שועה. ערב ענק בטדי ( מתוך עמוד האינסטגרם הרשמי של בני יהודה)


לאורך השנים האחרונות מעמד המאמן בישראל הדרדר מרגע לדודלי. הסמכות המקצועית שלהם ירדה בלא מעט מועדונים (בני בן זקן?) וחלקם הועסקו עבור משכורת שלא מכבדת את המקצוע שלהם. לא מעט בעלי בית העדיפו 'יס-מנים' במשכורת נמוכה, מאשר פיגורות עם סמכות שיעמדו על הקווים.

גיא לוזון מונה לבית"ר ירושלים בקיץ ולא הצליח בלשון המעטה להוביל את הקבוצה קדימה. למרות סגל טוב שאמור להיות בצמרת הטבלה, הוא כשל ופוטר בשבוע שעבר. בית"ר עדיין ללא מאמן חדש, ממוקמת במקום האחרון בטבלה ואתמול לראשונה בהיסטוריה ספגה חמישייה במשחק בית בטדי.

מנגד, נמצאת בני יהודה ומאמנה יוסי אבוקסיס. למרות סגל צעיר עם ניסיון דל בליגת העל, אבוקסיס מוציא ממנו את המיטב. לאורך השנים האחרונות הוא רשם הצלחות בבני סכנין ובני יהודה וכשצופים בקבוצותיו ניתן לראות טביעת יד של מאמן. בני יהודה היא קבוצה ממושמעת טקטית קודם כל שיודעת לצאת להתקפות מעבר בצורה נפלאה, בזכות המהירות של שחקני ההתקפה שלה. היא קבוצה מאומנת, לוחמת ומוציאה מעצמה מעבר ל100%.

אז כן, שחקנים טובים וסגל טוב בעל ניסיון זה חשוב, אך אם אין מנצח על התזמורת סביר להניח שהמקהלה לא תשיר. לפעמים מאמן טוב, בעל חופש פעולה מבחינה מקצועית וסמכות בחדר ההלבשה חשוב יותר מאילו שמות רשומים ב11 הפותחים, תשאלו את יוסי אבוקסיס.





כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט

17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page