top of page

יש מאין/ יוני רוזן

מ.ס אשדוד ובני יהודה תל אביב נפגשו הערב באצטדיון "המושבה", במסגרת המחזור הרביעי והאחרון בשלב הבתים בגביע הטוטו. שתי הקבוצות איבדו סיכוי לעבור לשלב הבא ועל כן התייצבו להתמודדות שלא ניבאה גדולות, אך התעלתה על כל הציפיות. שלושה שערים בכל מחצית קבעו את תוצאת המשחק: 3-3, וחילקו את הנקודות באופן שווה ומוצדק. שתי הקבוצות הציגו חורים בהגנות, אך סיפקו משחק התקפי מהנה שעשוי לגרום לאוהדים לבוא ולתמוך בהמשך.


היכולת ליצור יש מאין נקראת בריאה והיא משויכת ברוב המקומות לאלוהים (איש איש ואמונתו...). למשחק של הערב לא הייתה משמעות גדולה ורמת העניין בו הורגשה ברגלי האוהדים, שלא טרחו להגיע. אך פעם נוספת, אלוהי הכדורגל התערב ויצר עבורנו משחק מצוין, רווי בהזדמנויות ובשערים. אולי העובדה ששתי הקבוצות איבדו עניין במפעל, דווקא תרמה להופעת השחקנים שהגיעו בידיעה שאין כאן מה להפסיד ועל כן ראינו כדורגל כה התקפי ופורה.

פתיחת המשחק הייתה שייכת לחבורה משכונת התקווה, הזהובים שלטו במשחק ולא נתנו לאשדוד להשלים ארבע מסירות רצופות. לצערם, השליטה לא הובילה להזדמנויות והייתה זו אשדוד שעלתה ליתרון בדקה ה-30 מכדור קרן מדויק של דן ביטון שמצא את ראשו של עמית ביטון שכבש את שער הבכורה של הקבוצה העונה במסגרת גביע הטוטו. לצערם של הדרומים, שער היתרון החזיק מעמד בדיוק דקה, שכן מהלך קבוצתי נפלא בין שועה לחזיזה, הוביל לגול יפה שהשווה את התוצאה. לאחר שער השוויון, המשיכו שחקני בני יהודה במשחק הלחץ והצליחו להפוך את התוצאה. כדור ארוך של דן מורי מצא את ירדן שועה, שהשתלט בצורה מרשימה והקפיץ באומנות מעל ג'רפי. שערו השני של שועה קבע את תוצאת המחצית 2-1 לטובת בני יהודה.


הקהל של בני יהודה. ( מתוך עמוד האינסטגרם של מנהלת הליגות לכדורגל)

היתרון הכי גדול בצפייה במשחק עם עשרות אוהדים בלבד, הוא שאפשר לשמוע הכל. את ההוראות של המאמן, הצעקות של השחקנים וכמובן, איך לא, את הקללות של האוהדים. בין הדקות ה-30 ל-31, היה קשה לפספס את האיחולים שנשלחו לעברו של יוסי אבוקסיס מצד אוהדי הקבוצה. במהלך הדקה שקבוצתם הייתה בפיגור, התנכלו האוהדים למאמנם, כאילו היה מדובר במשחק ירידת ליגה. נכון, כולנו מודעים לכך שיש הרבה בעיות כרגע בקבוצה ואין באמת קשר בין התוצאה במשחק להתנהגות הזו. אבל באצטדיון כל כך ריק ושקט, זה הרגיש כמו הופעה שמיועדת עבורו בלבד וזו לא הרגשה טובה. אבוקסיס מצידו שמר קור הרוח וענה על המגרש.

המחצית השנייה נפתחה בסערה עם שלושה שערים תוך פחות מ-15 דקות. גול של דולב חזיזה מבישול של צ'יבוטה, העלה את בני יהודה ליתרון מבטיח של 3-1 בדקה ה-52. בשלב זה יכלו חניכיו של אבוקסיס לסגור את המשחק, רק שהאשדודים לא ויתרו וצימקו את התוצאה ל3-2 כמה דקות מאוחר יותר לאחר פריצה מצויינת של רומן הבראן, הרכש החדש והמצוין. בדקה ה-58 הכשיל דן מורי את דודו ביטון ברחבה והעניק לאשדוד את ההזדמנות להשוות את ההתמודדות. דן ביטון לקח את האחריות וכבש מהנקודה הלבנה וקבע את תוצאת המשחק 3-3.

שישה שערים במשחק בין קבוצות שאיבדו סיכוי לעלות שלב – אכן יש מאין. פשוט חבל שאת חגיגת הכדורגל הזו צריך להרוס בגלל בעיות בין הנהלת הקבוצה לבין האוהדים. בסופו של דבר, האינטרס של כולם צריך להיות משותף והוא טובת הקבוצה. השחקנים נתנו את עצמם, המאמן ממשיך לעמוד על הקווים על אף כל מה שקורה, כעת הגיע הזמן שאנשי ההנהלה והבעלים, ייקחו את עצמם בידיים ויבינו שהם פוגעים בכולם. בסיום המשחק התייחס אבוקסיס ליכולת הקבוצה והודה שאינו מרוצה. "שוב חילקנו מתנות, הרגשנו שאנחנו בדרך למשהו אחר לאחר הגול השלישי, אבל פשוט איבדנו את הראש". נדמה שאם הזהובים משכונת התקווה מעוניינים בעונה מוצלחת, הם יאלצו להתמודד לא רק עם הקבוצות על המגרש, אלא גם עם השדים הפנימיים שאופפים את המועדון בימים הללו.



כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט

52 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page