top of page

ישראל מלחמה? הרצוג מגיע \ שי אמיר

אחרי 10 חודשים ללא מאמן קבוע בנבחרת ישראל, ההתאחדות לכדורגל הודיע על החתמתו של אנדראס הרצוג האוסטרי בן ה-50 כמאמנה הבא של נבחרת ישראל. בואו להכיר את מאמנה הבא של הנבחרת ואיזה סיכון עצום לוקח וילי רוטנשטיינר בהחתמתו.

27 באוקטובר 2001. שנתיים וחצי כמעט אחרי שנבחרת ישראל רשמה (כנראה) את הניצחון הגדול שלה אי פעם, 5-0 על מקבילתה מאוסטריה, הנבחרות נפגשו שוב באותו האצטדיון, הפעם במסגרת המחזור האחרון של מוקדמות מונדיאל 2002. הנבחרת הישראלית הייתה צריכה ניצחון ביתי כדי להעפיל לפליאוף העליה למונדיאל. כל תוצאה אחרת מעלה את הנבחרת האוסטרית. שמעון גרשון העלה את ישראל ל-1-0 מפנדל בדקה ה-55 שכאמור מספיק לנבחרת ישראל כדי לעלות שלב. בדקה ה-90 השופט הפורטוגלי ויטור מלו פררה הורה על בעיטה חופשית על סף הרחבה לזכות האוסטרים. אנדראס הרצוג, שכבש בפנדל את שער הניצחון לזכות אוסטריה במפגש הראשון בוינה, לקח את הכדור היישר לרשת של דוד אוואט. אוסטריה מעפילה בשנייה האחרונה, הנבחרת שלנו שוב מאבדת משחק בשנייה האחרונה. הרצוג שיחק אחרי אותו שלוש עונות נוספות, אחרי שפרש במדי לוס אנגלס גלקסי מהליגה האמריקאית. חוץ מזה שיחק במהלך הקריירה 9 עונות בבונדסליגה, 8 מתוכם עם ורדר ברמן איתה זכה באליפות ועוד עונה עם באיירן מינכן שם זכה בגביע אופ"א. עם הנבחרת האוסטרית הוא לא הצליח להפעיל למונדיאל 2002 והודח בפלייאוף, אך כן העפיל עימה פעמיים לגביע העולם, ב-1990 ו-1998. הוא מחזיק בשיא ההופעות בתולדות הנבחרת עם 103 סה"כ ושימש גם כקפטן הנבחרת.


אנדראס הרצוג. המהפכה האוסטרית תעשה שינוי בארץ? (מתוך הטוויטר הרשמי של ההתאחדות לכדורגל בישראל)

17 שנה אחרי אותו ניצחון, אנדראס הרצוג חותם כמאמן נבחרת ישראל. קריירת האימון של כוללת עד כה, שנה אחת כעוזר מאמן בנבחרת אוסטריה, כולל יורו 2008 אותו אירחה, ועוד 5 שנים כעוזר מאמן של יורגן קלינסמן בנבחרת ארצות הברית, בהם העפיל איתה לשמינית גמר המונדיאל 2014. במקביל גם שימש גם כמאמן ראשי של הנבחרות הצעירות של אותם נבחרות ולתקופה קצרה וזמנית ב-2005 כמאמנה הראשי של הנבחרת האוסטרית. הוא מביא איתו הרבה ניסיון מנבחרות. כשחקן וכמאמן. אך רוב הקריירה הייתה כעוזר מאמן, ויהיה קשה להגדיר אותו כמאמן, התקפי, הגנתי או טקטי. הוא יצטרך לבנות סגל חדש, כנראה ללא ערן זהבי. לא בטוח שזה רע. נבחרת שבדיה בקמפיין ראשון בלי כוכבה הגדול זלאטן איברהימוביץ' הצליחה להגיע עד רבע גמר המונדיאל, אחרי שלא העפילה ל-2 מונדיאלים רצופים איתו. עוד לא הוגרלו הבתים למוקדמות יורו 2020, רק לליגת האומות והמשימה של הרצוג תהיה לא פשוטה. הוא יצטרך לאחד נבחרת שלא מאמינה בעצמה והקהל לא מאמין בה, שהיא בדיוק ההפך הגמור מהנבחרת שהוא הדיח ב-2001 שנחשבת למלהיבה ולטובה ביותר בהיסטוריית הכדורגל הישראלי, ואמר בעבר שיש פה ''קהל פנאטי ועוין''. נקודה נוספת שאני רוצה לגעת זה המנהל המקצועי וילי רוטנשטיינר. האוסטרי היה יכול ללכת עם הועדה המקצועית של ההתאחדות על מאמן ישראלי כמו רוני לוי או ניר קלינגר, אך הוא בחר להביא איש שלו, שאם יכשל יהיה כישלון נטו שלו.

להעפיל לטורניר גדול תהיה משימה קשה מאוד. הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות לא מספק את הסחורה ולצמד האוסטרי יש הרבה עבודה. צריך לתת להם שקט וזמן, כדי שיוכלו לשנות משהו, גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה מנטלית.


כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט


111 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page