top of page

כולם בשביל אחד / אורי סלבין

עודכן: 5 ביולי 2020

איך שחקני משנה בקבוצת NBA הנחשבת לאנדרדוג כמו טורונטו הפכו לסגל חשוב ומשמעותי לאחר עזיבתו של קוואי? ועד לאן יסחוב קוואי לאנרד את טורונטו והאם יהיה מסוגל לעשות היסטוריה במועדון? בואו נעשה סדר בדברים.


בקיץ שעבר, קוואי לאנרד הועבר בטרייד לטורונטו ראפטורס ודמאר דרוזן עשה את הדרך ההפוכה. ליבו של דרוזן התקשה לקבל את זה, כי תמיד הוא אומר שהוא ירצה לפרוש במועדון הקנדי ומי חשב שטרייד בין שני השחקנים יכול לשנות היסטוריה של המועדון שלא הצליח להגיע לשלבים המכריעים של הפלייאוף בשנים האחרונות.


כפי שנאמר, קוואי לאנרד הגיע לטורנטו בכדי להוכיח שיש עדיין את הסמול פורווד שאולי נפצע אבל עדיין קיים. כולם כבר הספידו אותו, אבל הוא הוכיח לנו שהוא פשוט לא אנושי, וזה חזר מהמתים. לאחר הפציעה הקשה בעקב לפני שנתיים, הוא הצליח להפוך קבוצה בינונית, לסגנית המזרח בעונה הסדירה. קוואי סוחב על גבו את טורונטו, במאזן מדהים של 24-58 והקנדים, כאמור, סיימו במקום השני, כשהם מגיעים צנועים לפלייאוף, במטרה להמשיך את המאזן החיובי ולהגיע רחוק.


מתוך דף הפייסבוק של Pascal Siakam



טורונטו הגיעה לפלייאוף, כקבוצה צנועה כבחורים השקטים של ניק נרס מקנדה (לא מוערכים ולא פייבוריטים) ובאו חיובים. בסבב הראשון טורונטו פגשה את אורלנדו, החולייה החלשה במזרח, שסיימה במקום השביעי 4-1 ומשם טורונטו העפילה לחצי גמר המזרח ופגשה את הפידלפיה. "תסמוך על התהליך", אמר ג'ואל אמביד, האיש שחטף את סל הניצחון לאחר מותחן ענק שהשאיר את כולנו פעורי פה בסדרת חצי גמר מזרח דרמטי, עד הרגע האחרון מקוואי לאונרד שהשאיר לג'ואל כתם לכל החיים וטורונטו מנצחת 3-4.


הבחור הלא אנושי חיכה בגמר המזרח לבאקס אחרי הסל המדהים שראינו. אנחנו לא יודעים מה עוד אפשר לצפות מקוואי. הראפטורס הגיעו לגמר מזרח נגד הבאקס, חזרו מפיגור של 2-0 וניצחו 2-4, כשהם נותנים נוקאאוט לבאקס ויאניס. הקנדים העפילו לגמר ה-NBA לראשונה מאז שהגיעו לגמר מזרח בשנת 2016, שם היו כל כך קרובים לנצח. הפעם, בעונה הנוכחית, דבר לא מנע מהם להגיע לגמר ה-NBA.


טורונטו ניצחה את גולדן סטייט 2-4 בגמר, כאשר גולדן סטייט נכנעת סופית בשל מכת פציעות, של קליי ודוראנט. מי אם לא קוואי לאונרד ה-MVP של סדרת הגמר, ופה הגיעה ההיסטוריה של המועדון. עד כמה שקוואי היה שחקן בולט, ומוביל בקבוצה, והגיע גם כבוד לשחקנים משניים שיש להם חלק חשוב, ועלה בסיטואציה איך יסתדרו ללא קוואי, בתסריט של עזיבה שלו לקראת עונה הבאה. בכל משחק בסדרת הגמר מצד טורונטו, היה שחקן אחר שהצטיין בתור איש המשחק. במשחק אחד סיאקם, במשחק אחר לאורי, ובמשחק האליפות - פרד ואנווליט. זה מראה לנו כמה שאתה שחקן בטופ, ויכול להיות הכי גדול, אתה תצטרך עזרה משחקנים שפחות מקבלים את הבמה או נמצאים בצל. שחקני המשנה יבואו לתת את הניקוד המכובד, ולעזור כי בסופו של דבר אתה משחק למען קבוצה ולא בשביל עצמך. טורונטו הגיעה עם ניקוד ממוצע של 115 למשחק בעונה הסדירה בשנת 2018/19.


מתוך דף הפייסבוק של Toronto Raptors



הפינה של פסקל:

פסקל הגיע לראפטורס בשנת 2016 בסיבוב דראפט מספר 27. סיאקם ששיחק לצד קוואי, אפשר לו את האופציה לקבל ביטחון על המגרש ולתת את המספרים בשביל להתפתח במועדון, ובכך להפוך מהילד הקמרוני לפורווד הצעיר שנהפך לאולסטאר המפתיע מטורונטו. הדבר נתן לו את הכלים לתת מספרים גבוהים ולזכות בתואר השחקן המשתפר.

פסקל סיקאם זכה בתואר השחקן המשתפר של העונה, כאשר העמיד ממוצעים של 16.9 נקודות, 54 אחוזי קליעה מהשדה. מספר המשחקים בהם שיחק (80) קלע 36.9 אחוזים מהשלוש, 78.5 קליעות מקו העונשין. ריבאונדים למשחק: 6.9; 3.9 אסיסטים למשחק ו-0.9 חטיפות למשחק.


פסקל סיאקם בעונת 2019/20:

השיג 23.6 ניקוד ממוצע למשחק, 45% קליעה מהשדה שלושים וחמישה אחוז מהשלוש, שמונים אחוז מקו העונשין, 3.6 אסיסטים למשחק ו-7.5 ריבאונדים למשחק. פסקל סיאקם מראה לנו כי ישנה עלייה במדרגה באיכות של הניקוד שלו, במשחק שלו, והוא לוקח את המושכות אליו. הילד הקמרוני הפך מאול סטאר לסופרסטאר של הקנדים.


בסופו של דבר קוואי החליט, לאחר התלבטות גדולה, לעזוב ללוס אנג'לס קליפרס. ניק נרס המשיך להתנהל כרגיל, הרי לא נותנים לכוכב שעבר בטרייד והיה חלק מההיסטוריה הגדולה של המועדון, להשפיע עליו. טורונטו המשיכה במאזן נהדר ללא קוואי (18-48).

הראפטורס צוברים זמן מנוחה, מפגרת הקורונה והשאלה הנשאלת היא האם זה יצליח למנוע ממנו להגיע רחוק. נצטרך לחכות ולקוות, שהחבורה הקנדית של ניק נרסס תמשיך להפתיע אותנו בפלייאוף. אך למעשה החבורה של ניק נרס מגיעה העונה ללא קוואי אבל במאני טיים השחקנים שהיו לצד קוואי מוכיחים את עצמם ומקבלים את הזמן להופיע, להוכיח, ולנצח. הדבר יראה לעולם הכדורסל שטורונטו ראפטורס היא קבוצה של אופי.




כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט#שדר_ספורט#שדר_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#כדורגל#כדורגל#ספורט#ספורט#ליגת_העל#ליגת_העל#נדב_יעקבי#נדב_יעקבי#אורי_קופר#אורי_קופר#מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות#כדורסל#כדורסל#סקאוטינג#סקאוטינג#אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל#ניו_מדיה#ניו_מדיה#דוברות#דוברות#דיגיטל#דיגיטל#טניס#טניס#ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט#ONE#ONE#WALLA#WALLA#וואלה#וואלה#לימודים#לימודים#מכללה#מכללה#תקשורת#תקשורת#אצטדיון#אצטדיון

118 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page