top of page

כיצד לשפר את הביצועים גם מהבית בעזרת אנליסט?

ניתוח ביצועים בספורט הוא תהליך של הערכת ביצועים שנועד לפתח הבנה של הפעולות שיוכלו להשפיע על קבלת ההחלטות, לייעל את הביצועים ולתמוך במאמנים ובספורטאים בדרכם להשיג את התוצאות האופטימליות.

בסוגים רבים של ספורט קבוצתי, ניתוח הביצועים מבוסס על הערכה טקטית, ניתוח התנועות במגרש, סרטונים ונתונים סטטיסטיים וכן מצגות המתייחסות לנתוני המאמנים והספורטאים. עד לפני כמה שנים היה תפקידו של אנליסט הביצועים (Performance Analysts) פשוט, וכלל סרטון של האימון/המשחק ויצירת וידאו ערוך עם ההדגשים שיספק למאמן או לספורטאים מידע חיוני. למעשה, תפקידו המכריע של האנליסט היה להקליט ולערוך את קלטת הווידאו.

בשנים האחרונות חלה התפתחות מרשימה בתפקידו של אנליסט הביצועים והוא נדרש להפגין מומחיות רבה במספר חומרות ותוכנות מעקב, שהטכנולוגיה הביאה אל תעשיית הספורט, כך שניתן יהיה לבסס את הצגת הנתונים על איסוף נתונים מתוחכם יותר, אחסון נתונים ודרישות אימון גבוהות יותר. התופעה ההולכת וגוברת של ‘big data’ באה לביטוי בכמויות גדולות של נתונים שנאספות בעולם הספורט ומחייבות את המומחים האנליטיים לטפל, להפיץ וליצור תובנות מנתונים אלה. מצב זה משפיע כמובן גם ישירות על הספורטאים, שרבים מהם משקיעים ומתאמנים גם בבית לפי הנחיות צוות האימון שלהם ומנסים לשפר חולשות ומדדים נדרשים, כך לדוגמא על ידי שימוש במסלול ריצה ביתי לטובת שיפור נתוני כושר וסיבולת או אימוני משקולות לטובת שיפור מסת שריר, משקל וכו'.

ניתוח ביצועים – למה זה חשוב לספורטאים ולקבוצה?

מחקרים מראים שמאמנים וספורטאים, כמו כל אדם אחר, זוכרים פחות ממחצית הפעולות והתנועות החשובות שהתרחשו על המגרש. הרגש משבש את השכל הישר והאירועים, חיוביים או שליליים, יכולים להאפיל על תובנות אחרות, שמבחינה טקטית הן רלוונטיות להתרחשויות שהתחוללו על המגרש. איסוף מידע על המשחק הספורטיבי באמצעות הקלטת וידאו מסייעת להסיר את ההטיות הללו ומאפשרת לספק לספורטאים תצוגה אובייקטיבית יותר של מה שבאמת קרה במגרש. אנליסט ביצועי אוסף נתונים מכל האירועים המתרחשים על המגרש ויוצר מדדים רלוונטיים לבקשותיו של המאמן או להערכות שלו עצמו, כדי להראות לספורטאים ולמאמנים אילו מהלכים היו טובים ומה השתבש.

ניתוח ביצועים מדויק ואימון ביתי בהתאם

ניתוח ביצועים, המבוסס על ניתוח וידאו ומידע סטטיסטי, מספק לספורטאים ולמאמנים משוב אובייקטיבי. ניתן להשתמש בו במהלך המשחק/האימון או לאחריהם כדי לכמת את ביצועי הספורטאים בצורה מדויקת ואמינה. לאחר מכן ניתן להשתמש בניתוחי הביצועים הללו כדי:

א. לשמר תיעוד קבוע של הביצועים.

ב. לעקוב אחר ההתקדמות.

ג. לעקוב אחר שינויים במשתנים הקשורים לביצועים.

ד. לזהות נקודות חוזק וחולשה של הספורטאים עצמם ושל המתחרים שלהם.

ניתוח ביצועים מתבצע בדרך כלל במהלך האימון או התחרות. זה מאפשר למאמן ולספורטאי להמשיך ולנתח את הביצועים בעת הצורך, ומקל על המאמן להדריך את הספורטאי כך שהאימון שלו בבית יהיה אפקטיבי יותר ויחזק את נקודות החולשה שחשף התיעוד וניתוח הביצועים.

50 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page