top of page

כנגד ארבעה אבוקסיס דיברה בני יהודה / אלון מלכה

רק לפני זמן קצר, בליל הסדר קראנו בהגדה על סיפור ארבעת הבנים, המסביר על מצוות "והגדת לבנך" ומתאר סוגים שונים של הבנים להם מספרים את סיפור יציאת מצרים. בדומה לסיפור יציאת מצרים, ניתן לדמות את הקדנציות השונות של יוסי אבוקסיס עד כה כמאמן בני יהודה.


את עונת 2010/11, סיימה בני יהודה בפלייאוף העליון, במקום הרביעי בטבלת ליגת העל. בסיום אותה עונה, תם חוזהו של דרור קשטן כמאמן הקבוצה, ואת מושכות האימון קיבל יוסי אבוקסיס- שעד אותה העת, לא הייתה קבוצה אחת ברזומה הקבוצות בהן אימן ושימש רק לעוזרו של אלי גוטמן בהפועל תל אביב. למעשה בני יהודה זהו יעדו הראשון של אבוקסיס כמאמן ראשי. את עונת 11/12, סיימה הקבוצה במקום השלישי בטבלת ליגת העל, ובכך הוביל את הקבוצה לפלייאוף העליון עונה שלישית ברציפות. בתום אותה העונה, אבוקסיס סיים את דרכו בקבוצה, לאחר איחוד נוסף עם גוטמן והיה לו לעוזר מאמן הנבחרת הלאומית. אם לסכם את אותה העונה, ניתן להגיד כי "טבילת האש" של יוסי אבוקסיס בתור מאמן בכיר עברה בהצלחה, אך ביחס אל איך שנראתה הקבוצה בעונות שקדמו לה, בני יהודה לא עשתה שינוי מדי גדול ובסך הכול זהו הישג חיובי אך אין לצאת מגדרנו. מכאן ניתן לראות כי, הקדנציה הראשונה של יוסי אבוקסיס מתארת את הבן התם.


בשלהי 2013, חוזר יוסי לשכונת התקווה, כאשר הכתומים נמצאים במקום האחרון בטבלה לאחר התפטרותו של דרור קשטן בסיום רצף כישלונות של הקבוצה.


אבוקסיס לא צלח במשימה להשאיר את הקבוצה בליגה הבכירה, ובעונת 14/15 שיחקה בני יהודה בליגה הלאומית לאחר 12 שנים רצופות בליגת העל. בני יהודה לא התקשתה בליגת המשנה, סיימה במקום הראשון וחזרה לליגת העל לאחר עונה אחת בלבד. בתום הסיבוב הראשון בליגת העל, בעונת 15/16, פוטר יוסי אבוקסיס בעקבות יחסים מתוחים עם יושב ראש הקבוצה דאז, משה דמאיו. אם לסכם את הקדנציה השנייה של יוסי אבוקסיס כמאמן הקבוצה, ניתן לראות את חוסר ההצלחה במשימה להישאר בליגת העל והפיטורים עצמם שהסתיימו בצורה לא מכובדת ויפה, מעידים על כך שהקדנציה השנייה מתארת את הבן הרע.


בני יהודה לא תרד? (מתוך דף הפייסבוק הרשמי של בני יהודה)



בחודש מאי 2017, לאחר זכייתה של בני יהודה בגביע המדינה, חזר אבוקסיס לאימון הקבוצה (לאחר שברק אברמוב החליף את משה דמאיו) ונכנס במקום כפיר אדרי שעמד על הקווים בתור המאמן הזמני. בעונת 17/18 החזיר אבוקסיס את בני יהודה לפלייאוף העליון לאחר ארבע שנים וכן גם בעונה שלאחריה, בה הוסיף תואר ראשון כמאמן לאחר זכייה בגביע המדינה בניצחון על מכבי נתניה בגמר בדו קרב פנדלים. בינואר 2020, לאחר התפטרותו של ברק בכר, עזב יוסי אבוקסיס להפועל באר שבע בעזיבה מכובדת, במטרה לנסות ולהוביל קבוצה בסדר גודל אחר שנחשבת לאחת הגדולות בארץ כיום. במהלך אותה הקדנציה, אבוקסיס הכניס אפיון חדש שמייחד אותו והוא טיפוח צעירים (לדוגמת ירדן שועה) ושחקנים מהליגות הנמוכות בישראל והפיכתם לשחקני הרכב מן המניין בליגת העל (לדוגמת יובל אשכנזי ושי מזור). בקדנציה השלישית של אבוקסיס כמאמן בני יהודה, ניתן לראות הצלחה גדולה מאוד ביחס למועדון כאשר הוביל לזכייה בגביע ושנתיים ברצף אל הפלייאוף העליון ולמקום בו מוביל למוקדמות הליגה האירופית. גם מבחינה כלכלית, זהו הישג אדיר לבני יהודה, ועל כן ניתן את תואר הבן החכם לקדנציה זו של מאמן הכתומים.


בחודש ינואר האחרון, התפוצצה פרשייה מפתיעה בה טען אבוקסיס לחוסר הערכה מצד הבעלים בבאר שבע, אלונה ברקת, כלפיו ובעקבות אותם דברים התפטר מאימון הקבוצה. כבר ביום שלמחרת, חתם במפתיע בבני יהודה ששוב התמקמה בתחתית הליגה במקום ה11 במרחק שתי נקודות מהקו האדום. אבוקסיס הגיע לבני יהודה, ולא צלח במשחקיו הראשונים עם הקבוצה, השיג ניצחון בודד בשמונת המשחקים האחרונים של הקבוצה בליגה הסדירה וירד עימה למקום האחרון. הקדנציה הזו של יוסי אבוקסיס מתארת את הבן שאינו יודע לשאול, מכיוון שכעת, עם פתיחת הפלייאוף התחתון זהו ה"מאני טיים" של הקבוצה ואם היא מעוניינת להישאר בליגת העל, אין לה זמן לשאול שאלות והיא חייבת להתחיל לנצח ולבור נקודות. כמו שיוסי אבוקסיס אמר לפני המשחק נגד הפועל חיפה, "מעכשיו כל משחק הוא משחק על החיים, אסור לטעות".


את הפלייאוף התחתון, החלה הקבוצה מהשכונה בניצחון חוץ יקר על הפועל חיפה במשחק לחימה מרשים מאוד של חניכיו של אבוקסיס והיה ניתן לראות כי הם באים מוכנים למסע הלא פשוט שמצפה להם עד סוף העונה. כעת, בני יהודה ממוקמת במקום האחד לפני אחרון (כאשר להפועל כפר סבא משחק חסר) במרחק של 5 נקודות מהישארות בליגה. בעוד קצת יותר מחודש, נדע מי יהיו היורדות, ונוכל לראות האם אבוקסיס יספק את התשובות, יעמוד ברף שהציב לעצמו ונזכה לראות את בני יהודה משחקים בליגה העל גם בעונה הבאה.




כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט#שדר_ספורט#שדר_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#כדורגל#כדורגל#ספורט#ספורט#ליגת_העל#ליגת_העל#נדב_יעקבי#נדב_יעקבי#אורי_קופר#אורי_קופר#מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות#כדורסל#כדורסל#סקאוטינג#סקאוטינג#אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל#ניו_מדיה#ניו_מדיה#דוברות#דוברות#דיגיטל#דיגיטל#טניס#טניס#ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט#ONE#ONE#WALLA#WALLA#וואלה#וואלה#לימודים#לימודים#מכללה#מכללה#תקשורת#תקשורת#אצטדיון#אצטדיון

58 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page