top of page

לא נעים, אבל גם לא נורא / רותם דימור

הפועל באר שבע ללא ברק בכר היא לא אותה קבוצה. גם העורק הראשי שלה - ז'וסוואה, כבר אינו מאיים על יריבות. האם האדומים מבירת הנגב יכולים לחזור לימי הזוהר בעידן שלאחר ברק בכר? תשאלו את אלטון אקולטסה. אולי.


בכר מכיר מצויין את הפועל באר שבע. בכל זאת, ניסיון של שנים. המאמן הבין שכדי לבטל את האקסית, הוא יצטרך לעצור את העורק הראשי שלה - ז'וסוואה. הפורטוגלי הציג שיפור ניכר ביכולת במהלך העונה שעברה, כזה שהציב אותו כמוציא לפועל הבלעדי של הקבוצה. מצד אחד הוא גילה יכולת עילאית אך מן הצד השני, את העונה הנוכחית הוא התחיל להבין את הקושי הצפוי לו במשחקים. אם פעם לא היו מוכנים או יודעים כיצד להתמודד עם הפעולות שלו, היום אחרי שני משחקי ליגה, אפשר כבר לראות איך מכבי נתניה ומכבי חיפה הצליחו למנוע ממנו להשפיע על ההתקפה.


אלטון אקולטסה, הרכש החדש. (מתוך דף הפייסבוק הרשמי של הפועל באר שבע)



דווקא אתמול (ראשון), כשהשחקן המשמעותי ביותר בהפועל באר שבע לא מספיק מעורב במשחק, אלטון אקולטסה לקח לידיו את המושכות. כלומר, כמעט לקח את המושכות, כי אם הפעולות הנהדרות שהוא עשה על האגף היו מסתיימות גם בשערים, אולי ב״ש לא הייתה מפסידה את המשחק. אקולטסה, חוץ מלעמוד במקום לויטה בשער ולהדוף במקומו כדורים, עשה כמעט הכל על המגרש. אבל היה חסר לו את הגרוש ללירה. הפעולות של ההולנדי מזכירות במידה מסוימת את טוני וואקמה, אך ההבדל הוא שהיכולת של וואקמה התבטאה גם בשערים שהפכו את באר שבע מקבוצה נחמדה לקבוצה שלוקחת אליפויות.

בכל עונה בה הפועל ב״ש סיימה במקום הראשון בליגה - היא גם הפסידה בסמי עופר. התחושות בסיום ההתמודדות תמיד היו קשות. בכל זאת, קבוצה שרצה לאליפות והפייבוריטית בין השתיים, מפסידה פעם אחר פעם למכבי חיפה בחוץ. בשנתיים האחרונות, הקבוצה עוד הייתה בתהליך של עיכול והשלמה, על כך שלא הצליחה להיות בורג משמעותי בקרב על התואר. העונה מרגיש שהקבוצה מהדרום הגיעה מצאה מנוח כמי שרוצה לראות בעצמה פשוט קבוצת צמרת טובה. הפועל באר שבע לא צריכה לקבל את ההפסד למכבי חיפה בצורה קשה, כמו בשנים עברו. הסיטואציה השתנתה, יחסי הכוחות השתנו. מכבי חיפה רצה לאליפות, סגל השחקנים שלה יותר מגובש וכישרוני מזה של באר שבע.


חשוב להגיד לזכות הקבוצה של יוסי אבוקסיס שהיא לא באה להתבטל או לשחק על תיקו. באר שבע במהלך המשחק הראתה לא מעט נקודות אור, אך בעיקר הוכיחה למאמן שיש לו עם מי לעבוד.




כותבת הטור הינה סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט#שדר_ספורט#שדר_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#כדורגל#כדורגל#ספורט#ספורט#ליגת_העל#ליגת_העל#נדב_יעקבי#נדב_יעקבי#אורי_קופר#אורי_קופר#מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות#כדורסל#כדורסל#סקאוטינג#סקאוטינג#אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל#ניו_מדיה#ניו_מדיה#דוברות#דוברות#דיגיטל#דיגיטל#טניס#טניס#ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט#ONE#ONE#WALLA#WALLA#וואלה#וואלה#לימודים#לימודים#מכללה#מכללה#תקשורת#תקשורת#אצטדיון#אצטדיון

123 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page