top of page

להתחיל לצעוד- הפועל ת"א תקועה במקום | רז מישאלוף

אחרי ה0:0 נגד חדרה ,אפשר לומר בביטחון שחיים סילבס ייצב את הספינה השוקעת, אך הפועל ת"א תקועה. מצד אחד הגנה חזקה שלא סופגת שערים, אך מהצד השני הקבוצה לא כובשת, וכך לא תצליח לברוח מקרבות הירידה. למה הקבוצה כל כך מתקשה? הסיבות בפנים.

3.3- זהו ממוצע השערים שנכבשו במשחקיה של הפועל ת"א לפני הגעת סילבס העונה ב17 מחזורים. 0.8- זהו ממוצע השערים הנכבשים במשחקיה של הפועל מאז הגעת סילבס ב5 מחזורים. הבדל תהומי, הממחיש את הצלחת המטרה הראשונה של סילבס עם הגעתו, לייצב את הקבוצה.

סילבס התחיל בהגנה. מעבר להגעתו של זובאס, המאמן הצליח לסדר את ההגנה, ומקבוצה שספגה 36 שערים ב17 מחזורים, החבורה של סילבס ספגה שני שערים בלבד מאז הגעתו במחזור ה18. אך במרחק ארבע נקודות בלבד מהקו האדום, ובכדי לברוח מקרבות הירידה, האדומים צריכים להתחיל לנצח, ובשביל זה צריך לכבוש, היבט שהפועל של סילבס מאוד מתקשה בו.

שני שערים בלבד כבשה הפועל תחת סילבס, ולכך יש כמה סיבות. הסיבה העיקרית היא חיסורם של שני היוצרים הבכירים שלה העונה, לאיוס ובן ביטון. לאיוס וביטון, המבשלים המובילים של הקבוצה עם 4 כ"א, חסרים כבר תקופה, וזה משפיע על הקבוצה משמעותית. לשם השוואה, כל שאר שחקני הקבוצה רשמו ביחד 9 בישולים.

משחקו האחרון של לאיוס היה אי שם במחזור השנים עשר, בניצחונה האחרון של הקבוצה, נגד בית"ר י-ם. עדות לכך שלאיוס היה משמעותי עד אותה נקודה, היא שמאז חלפו להם עשרה משחקים, בהם הפועל עוד לא ניצחה, ולאיוס נשאר בראש טבלת המבשלים של הקבוצה. מעבר לבישולים, לאיוס מוסיף ברק ויצירתיות למשחק של הקבוצה, היבט שחסר מאוד במשחק האחרון נגד חדרה, ובכלל באפרוריות שאופפת את הקבוצה.

לעומת לאיוס, ביטון עומד על 4 משחקים ברצף בחוץ עקב פציעה. במשחקו האחרון של המגן הימני, בתיקו עם נס ציונה, ביטון בישל את השער היחיד שכבשה הקבוצה, לדן איינבינדר. העונה, ביטון סופג ביקורות על משחק ההגנה, אך בצד ההתקפי הוא נותן את הסחורה. עם ייצוב ההגנה ע"י סילבס, ביטון יכול להיות יותר חופשי לצאת קדימה ולנסות לייצר לחבריו, דבר שהמחליף שלו, דור אלו, מאוד מתקשה בו.

כמובן שאין לתלות את חוסר ההצלחה של הקבוצה בחיסורם של שני השחקנים, אך בלעדיהם הקבוצה מתקשה למצוא פיתרונות. בקבוצה יטענו לחוסר מזל נגד חדרה, זכר ל2 הקורות של קייס גאנם. הדבר נכון, אך לאורך זמן זו לא הסיבה לחוסר ההצלחה. סילבס צריך למצוא את הנוסחה בכדי שהקבוצה תתחיל לכבוש גם ללא שני המבשלים העיקריים שלה, ולא, ימצא עצמו בקרבות נגד הירידה בפלייאוף התחתון.


תקועים במקום- שחקנים הפועל ת"א ( קרדיט לתמונה - הפועל ת"א)

36 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page