top of page

להתחיל מחדש \ סהר דיין

לפני 3 שנים, אי שם בסוף 2015 כשמכבי תל אביב של ג'ורדי קרויף הדיחה את באזל החזקה ועלתה לשלב הבתים של ליגת האלופות, לאחר 3 אליפויות רצופות וטרבל היסטורי, אף אחד בקריית שלום לא האמין ששלושת הצלחות הבאות יסעו לבירת הנגב. כעת לקראת פתיחת העונה מכבי נבנית מחדש. קרויף עזב לאחר 6 שנים, כשבן מנספורד אחראי על הניהול היומיומי וולדימיר איביץ' הסרבי הפך למאמן הקבוצה ואחראי על כל הצד המקצועי. האם הם מסוגלים להשיב את הצלחת לארון של הצהובים?


לקוח מדף האינסטגרם של מכבי תל אביב

תחילה נתייחס למנספורד שסמכויותיו הורחבו משמעותית מאז עזיבת קרויף. האנגלי בן ה-38 סוכן שחקנים לשעבר, החליט לבצע מהלך שלא נעשה שנים במכבי. דן גלזר הוחתם ל4 שנים, מתן חוזז ושחר פיבן ל-3, כשגם מקס גרצ'קין המגן המוכשר הוחתם לשנתיים והושאל להפועל חדרה העולה החדשה. בניגוד לקודמיו בתפקיד לאורך השנים, האנגלי פותח את הדלת לשחקני הבית הצעירים ומוכיח להם שאם ישחקו טוב בזמן ההשאלה, יש להם בית חם לחזור אליו. בתוספת להחתמות של שכטר, אמאדור, סאבוריט, קנדיל ואופואדו עוד לפני אוגוסט, נראה שיש בוס חדש בקריית שלום והוא בא לעבוד- בדרך שלו.

מבחינת ולדימיר איביץ' זוהי עונה שניה בלבד כמאמן בוגרים, כשבעונתו הראשונה זכה בגביע היווני עם פאוק סלוניקי. על פניו הסרבי עושה רושם של מאמן קשוח וטקטיקן. אך הוא גם הוכיח יחסי אנוש טובים כשאחד משחקי הסגל(הלא בכירים) ביקש ממנו שיחת הבהרה לגבי מעמדו בקבוצה, מיד בסוף האימון איביץ' קרא לאותו שחקן והסביר לו באיזה אספקטים הוא צריך להשתפר והבטיח לו דקות משחק על-מנת לבחון את המשך דרכו בקבוצה כשווה בין שווים. עפ"י משחקי המוקדמות באירופה מכבי נראית יותר מהכל קבוצה!. טקטית, ממושמעת, לוחצת ודוחפת קדימה בכל הזדמנות. נקודת התורפה של הצהובים בשנים האחרונות הייתה מצבים נייחים, מה עשה איביץ'? החתים שני שחקני הגנה (אמאדור וסבוריט) כששניהם מעל 1.85. נראה שהאיש עשה שיעורי בית ובא מוכן לעונת המשחקים הקרובה, כשהמערך בו הוא דוגל הוא 4-4-2 המאפשר חופשיות לשחקני החלק הקדמי.


מעבר לניהול המצוין עם מבט לטווח הרחוק והאוטוריטה המסתמנת על הקווים, למכבי סגל חזק ויציב. טיבי ודסה הם עדיין שניים מהשחקנים ההגנה הבכירים בכחול- לבן, בתוספת לפרץ, גולסה וריקן בקישור וחלק קדמי הכולל את עטר, שכטר, קיארטנסון, אצילי ומיכה הקפטן, הצהובים בהחלט יכולים להיות אופטימיים לקראת עונת 18/19. לאחר 3 שנים נטולות תואר משמעותי ( גביע הטוטו לא נחשב לכזה), מכבי עם הרכב ניהולי ומקצועי חדש וסגל מוכשר שמזוהה עם הכחול-צהוב המסורתי, אולי גולדהאר יכול לצפות שהגלגל יתהפך שוב, והצלחת תחזור לה אל ארון התארים הצהוב.


כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט


26 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page