top of page

למידה של קורסי הכשרה של ספורט

אתגר ושמו קורסי הכשרה

אוהבי הספורט מתרגשים בבית מכל משחק כדורגל או כדורסל, הם חיים את מה שקורה על המגרש ומרגישים שהם אחד מהשחקנים. בדיוק עבורם קיימים קורסי הכשרה של ספורט שיעניקו להם את האפשרות לעסוק בתחום האהוב עליהם ולהוציא מהם את המיטב.


מגוון קורסי הכשרה


עולם הספורט שמאתגר רבים, סוחף אותם למשחקים שחלקם מקצועיים ומקצתם קצת מקצועיים פחות ולכן הם עלולים להסתיים בשלב מסוים במקרים של פציעות ספורט עקב טעות אנוש של אחד השחקנים במהלך המשחק המרתק.


החלום להיות שדרן ספורט


עבור מי שאוהב את משחקי הכדור, מכיר את כל השחקנים ואת ההיסטוריה של הבקעת הגולים או של משחקי הכדורסל הגדולים שהובילו לקבלת גביע או תארים, מתאים לו מאד להיות שדרן ספורט או פרשן ספורט. הוא יהיה ביציע ויעביר לקהל המאזינים או הצופים את כל מה שרואים על המגרש, התחושות, המחשבות ומה יקרה בדקות הקרובות. המטרה של השדרן היא לסחוף את הקהל, לרתק אותו לכל מה שקורה וליצור התלהבות עצומה שלו.

כדי לפעול כך, מומלץ להגיע לקורסי ספורט איכותיים שבהם לומדים מקצוע זה. הקורס מועבר על ידי אנשי ספורט מובילים שעסקו בכך שנים רבות והם עדיין חלק מהמסגרת הספורטיבית במשחקים רבים.

הלימודים כוללים את אופן הדיווחים במדיות השונות, כמו בעיתונות הכתובה, באתרי האינטרנט, שידורים בתחנות רדיו שונות ושידורים בטלוויזיה. שיטת העבודה שונה בכל אחת מהמדיות הללו ולכן בקורס מקבלים את ההנחיות ואת הדגשים לכל אחת מהמדיות הללו.


לימודים תיאורטיים ולימודים מעשיים


בשלב הראשון הלימודים של קורסי הכשרה הם תיאורטיים כדי להבין את המהות של השידורים, על פי אמצעי התקשורת השונים, ידע טכני, הפעלת המכשור, אופן הדיבור בשטח ובאולפן הטלוויזיה מול הפרומטר.

בשלב השני עוברים ללימודים מעשיים אשר כוללים, עמידה מול מצלמה, ראיונות אמיתיים עם שחקנים ועם מאמנים והתנסות בשידורים של משחקים בזמן אמת.

שדרני ספורט משדרים מפעילויות ספורט רבות. אומנם העיקר אלו משחקי כדורגל ומשחקי כדורסל אך בנוסף לכך הם לומדים גם כיצד לשדר תחרויות של אתלטיקה קלה, ריצה, קפיצה לגובה. כמו כן משחקי כדור שהם נפוצים פחות כמו כדור עף, כדור עף חופים, משחקי טניס ופעילויות במים כמו שחייה במקצים שונים, כדור מים התעמלות צורנית במים וענפי ספורט מסקרנים נוספים.


הכנה לחיים האמיתיים


קורסי הכשרה של ספורט הם לימודים מהנים ומלאי סיפוק. בתום תקופת הלימודים שנמשכת כמה חודשים, הסטודנטים מקבלים תעודת גמר והמלצות לכמה כלי תקשורת.

באופן טבעי מתחילים משידורים קצרים באולפן ובמגרשים ועם הזמן הקריירה מתפתחת והשדרנים ופרשני הספורט תופסים את מקומם במגרשים בארץ ובחו"ל במשחקים ארציים ועולמיים חשובים. כמו כן הם מופיעים רבות באולפני הטלוויזיה כדי להעניק לצופים מידע עדכני על כל התפתחות, כל שחקן, כל גול וכל סל במשחקי הכדור השונים שאהובים מאד על הקהל הישראלי.

35 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page