top of page

לנדות את התופעה/ אלי מיכאלי

תופעת ''המנודים'', בה שחקני כדורגל מצאו את עצמם בשנים האחרונות ובעת האחרונה במיוחד מחוץ למסגרות הקבוצתיות של קבוצותיהם, מזכירה בהרבה את תופעת ''המוחרמים'' בקרב תלמידי בתי הספר. בקיץ האחרון, התופעה הזאת תפסה למרבה הצער כותרות ותשומת לב בתקשורת לאחר שצברה תאוצה בעקבות ריבוי מקרים של נידויי שחקני כדורגל בקבוצותיהם (ביניהן הפועל חיפה, הפועל באר שבע ובית''ר ירושלים).

התופעה הזאת חייבת להיפסק ומישהו בכיר בהתאחדות לכדורגל או במנהלת הליגה חייב לקחת על עצמו את האחריות ולגרום לה להיעלם, במיוחד לאחר מה שקרה השבוע עם שחקנה המנודה של הפועל חיפה, חן דילמוני. כמו שלא יעלה על הדעת שתלמיד אחד או שניים בבית הספר יוחרמו מאירועים או מפגשים חברתיים מחוץ לשעות הלימודים, באותה נשימה לא ייתכן ששחקני כדורגל לא יקחו חלק באימונים ומשימות קבוצתיות יחד עם שאר חבריהם לקבוצה. כמו שתופעת ''המוחרמים'' עשויה להשאיר צלקות נפשיות בקרב התלמידים כשהם מתבגרים, כך תופעת ''המנודים'' תעשה דבר דומה בקרב השחקנים כשיהיו מבוגרים יותר.


שחקני הפועל חיפה .הייתה בכותרות בעקבות תופעת המנודים. מתוך עמוד האינסטגרם של המועדון.


מעבר לנזק התדמיתי שנגרם למועדון ומשפיע בצורות אחרות על השחקן עצמו, ישנם עוד מספר השפעות שליליות של תופעת ''המנודים'': כאשר ''מנדים'' שחקן מהפעילויות הקבוצתיות, גורמים לו נזק חברתי שכן הוא אינו נוכח בפעילויות יחד עם שאר חבריו לקבוצה ומתאמן בנפרד מהם, דבר אשר משפיע על תחושותיו בסביבת הקבוצה ואף משפיע על סדר היום שלו.

היגררות לפסים משפטיים היא עוד השלכה של התופעה המכוערת הזו, שכן מטרת הנידוי היא בעצם לגרום לשחקן לעזוב מרצונו ללא כל תמורה או פיצוי מצד הקבוצה, דבר אשר מהווה הפרת הסכם העסקה, ביזוי והשפלה בפומבי. רבים מאיתנו יודעים מה הן ההשלכות וההתרחשויות בעת הליכים משפטיים: סחבת, הפסדים כספיים, ''כביסה מלוכלכת'' ואף עוגמת נפש.

אם כל זה לא מספיק, רק בשבוע האחרון נחשפנו לקווים אדומים רבים שנחצו בעקבות הנידוי של שחקנה של הפועל חיפה, חן דילמוני, אשר הגיע לאימון ''המנודה'' שלו כשהוא לא לגמרי בקו הבריאות ולאחר שהזהיר מראש את חברי הנהלת המועדון שמצדם כלל לא התייחסו אליו, מה שהוביל להתעלפותו ואשפוזו בבית חולים.

עקב כל התוצאות השליליות שתופעת ''המנודים'' גורמת ובמיוחד לאחר חציית הקווים האדומים בשבוע האחרון, יש לחוקק חוק שיאסור על ההתנהלות הבזויה של חרם ונידוי שחקנים. אם לא ייעשה כלום בנדון, אפשר לסגור את הכדורגל בארץ עד אשר (ואם בכלל) יבוא מישהו עם ''ביצים גדולות'' שייקח על עצמו את הטיפול בתופעה הזאת עד היסוד.


כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון

63 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page