top of page

מבחן הפיקאסו / עמית גרנט

יש רגעים בכדורגל שצריך לנצור ולהוקיר כי לא יהיו עוד הרבה מהם. ברביעי האחרון (27/11), לאו מסי העניק לנו, בפעם המי יודע כמה, רגעים נפלאים כאלה.


נכון, כנראה ששני הגלדיאטורים הגדולים של הדור האחרון, מסי וכריסטיאנו רונאלדו יפרשו ממשחק פעיל בעוד כשנתיים-שלוש. עד אז אוהדי הכדורגל לא יפסיקו להתווכח ביניהם את הויכוח השכיח ביותר בקרב אוהדי הכדורגל בעולם כולו – מי גדול יותר? אבל מבחינתי אין בכלל ויכוח.


מסי, מבחינתי, הוא הפיקאסו של הכדורגל. לראות משחק בו מסי משחק מקביל ליצירת אמנות. מסי מהתל ביריביו כאילו לא היו, מכדרר באופן שגורם לתהות האם הוא והכדור נולדו ביחד, מוסר בדיוק של רב-אומן, בועט בטאץ' שאין שני לו ונראה כי את כל אלו הוא עושה בלי יותר מדי מאמץ. עושה רושם כי אלוהים נגע בו.


אחד בדור. ליאונל מסי (מתוך דף הפייסבוק הרשמי של Leo Messi)


היו לא מעט קוסמים כדוגמת מסי בהיסטוריה של הכדורגל העולמי, הם הגיעו לרב מאותה היבשת ממנה הגיע מסי, דרום אמריקה. מה שמותיר את מסי בודד בפסגת ענקי הכדורגל בכל הזמנים היא העובדה שהוא נמצא בטופ כבר קרוב לעשור וחצי. הפרעוש מציג מספרים דמיוניים מאז ירש את ברצלונה מרונאלדיניו וכאמור עושה זאת תוך כדי שהוא "רוקד" על המגרש ומספק הנאה למאות מיליונים של אוהדי כדורגל. למזלי זכיתי גם לראות את קודמיו: רונאלדיניו, רונאלדו הברזילאי ומראדונה (לדאבוני, רק את סוף הקריירה) מחוללים קסמים על כר הדשא אבל כולם עשו זאת לזמן קצר- קצר מדי. הם השאירו לנו טעם של עוד, מי בגלל פציעות (רונאלדו) ומי בגלל שחלק מהברגים בראשם השתחררו מעט.


הסיבה שמסי נמצא בטופ העולמי כבר כל כך הרבה שנים היא השילוב של כשרון מולד, מתנה משמיים ותשוקה עצומה למשחק. התשוקה של מסי היא זו שמביאה את מסי בגיל 32 להמציא את עצמו מחדש ולשפר אספקטים במשחק שלו כמו מצבים נייחים, בעוד הוא נחלש באספקטים מסויימים אחרים.


בעוד רונאלדו הוא סמל לעבודה קשה, נחישות ומקצוענות וכן יש גם שיאמרו יותר ווינר, יותר מנהיג מהארגנטינאי בעיני התשובה לשאלה מי גדול יותר ברורה. היא אותה תשובה לשאלה מי מנצח במבחן פיקאסו או לשאלה איזה סרטונים אציג ביוטיוב לנכדיי ביום מן הימים ואגיד שסבא שלהם זכה לראות בזמן אמת.



כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון

15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page