top of page

"מהרסייך ומחריבייך, ממך ייצאו" \ אביאל שמעון

עודכן: 31 ביולי 2018

חודש יולי , שנת 2015 , אוהדי בית"ר ירושלים נותנים תצוגת עידוד מלאה בעשן בבלגיה לאחר תבוסה צורמת 5:2 לשרלרואה, אלי טביב הודיע לתקשורת שהוא 'סיים' את דרכו בבית''ר, והוסיף את המשפט "מהרסייך ומחריבייך , ממך יצאו "

אז למה התכוון אלי טביב כשאמר את המשפט הזה ?

כוונת המשורר היא שדווקא האנשים מתוצרת הבית הם אלה שמבאים את האסונות.

כלומר את הנזק הגדול גורמים האנשים מבפנים, כאן טביב התייחס לקומץ של בית''ר הידוע.


ובוא נתייחס למשפט הזה שוב בבקשה , חודש יולי שנת 2018, שלוש שנים לאחר אותו משפט ידוע שאמר בעל הבית והופהל'ה המועדון לאט לאט באמת נחרב , שוב הקהל פורץ לדשא, שוב קריאות גזעניות , הדלפות של שחקנים מחדר ההלבשה , הדחה צפויה מאירופה מהר מהצפוי, אין ערבויות של כסף מזומן על מנת לעבור בבקרה, שחקני בית”ר וגם עובדי המועדון חוששים כי לא יקבלו משכורות בשבוע הבא. חלק מאנשי המועדון והשחקנים ניסו לברר האם צפויות בעיות עם תשלומי המשכורות ואף אחד לא קיבל תשובה חד משמעית בנוגע ליכולת הפיננסית של המועדון לשלם משכורות על חודש יולי. ובינתיים עושה רושם שהבעלים לא מתכוון לעשות זאת. העונה שעברה נפתחה בקול תרועה כשאוחנה הגיע להחזיק בזכויות הניהול .


כל זה בכדי שטביב יזוז קצת הצידה ולא יהיה במרכז העניינים לאחר שהורחק לשנתיים , פעם עוד היה שיתוף פעולה בין השניים אבל הזמן עובר והרעש מתגבר.

שכטר וקלאודימיר כבר מחוץ לקבוצה ובעל הבית אפילו לא מראה טיפת יחס ורצון לשמור על השלד הקיים , עידן ורד מבוקש מאוד בחיפה , אריק סאבו מתאמן באי וודאות לגבי עתידו , והשחקנים עצמם נראים כמו עדר ללא רועה .

אלי טביב כבר חמש שנים בבית''ר ירושלים , הוא ידע מי הקהל ואיזה מועדון הוא הולך לנהל ,

לקבוצה כבר שנים יש קומץ שמחפש לכאורה לפגוע ולהרוס למועדון מצד אחד, וקהל אוהדים מסור שמתעסק בעידוד הקבוצה בלבד באש ובמים ממש כמו בקלישאה , בצד השני של האצטדיון.

האם מגיע עונש קולקטיבי לכל אוהדי בית''ר ירושלים?

ולמה בכל עונה מגיע לקהל לקבל כדורגל שמח ואז כשמגיע הפליאוף העליון מתחילים משחקי ה'חתול והעכבר' בין טביב לבין כוכבי הקבוצה בנוגע להארכת חוזה ?



אוהדי ביתר בתצוגה בימים יפים יותר (לקוח מדף האינסטגרם של המועדון)


אולי בעידן המודרני עדיף שמועדונים באמת יתנהלו כעסק ולא מרגש , אבל יש לנהל עסק ויש להרוס אותו.

אתמול המועדון מהבירה פגש את מכבי תל אביב , אמנם במסגרת גביע הטוטו, אבל פעם המשחק הזה היה משאיר שובל של התרגשות גם אם אין על מה לשחק , הקהל היה שוטף את היציע .

למרות שאם תשאלו את אלי אוחנה מחזיק זכויות הניהול של בית''ר , הוא לא היה מתנגד לנצח את הצהובים במיוחד כשהמועדון אובד עצות וחייב כל שקל ושקל .


אבל זה לא קרה, בית''ר הפסידה 1-0 למכבי ששיחקה בהרכב שני ובהילוך שני , ספק אם הראש של השחקנים היה במשחק כשעתיד המועדון מונח על הכף .

וכשאני אומר שעתיד המועדון מונח על הכף אני מתכוון לכך שהימים הקרובים קריטיים מתמיד ויכולים להשפיע על עונה שלמה.


אלי טביב (באדיבות וואלה ספורט)



יכול להיות ניצוץ של התעוררות מצד הבעלים ובית"ר תחזור למוטב אחרת תמצא את עצמה בליגה השנייה וזה עוד במקרה הטוב .

״מהרסייך ומחריבייך, ממך יצאו״ כך אמרת אלי, אז אל תהרוס.

כי כמו שאנחנו מכירים את הקהל הירושלמי ויש לו צדדים טובים כמו שציינתי , קיימים ביניהם אוהדים שלא אוהבים כל כך שמשחקים להם ברגשות .


כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט


115 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page