top of page

מכבי חיפה לאן?/ עדן שטרית

קרוב ל8 שנים חלפו מאז מכבי חיפה זכתה לאחרונה באליפות, בדרך זכתה בגביע המדינה בשנת 2016 שסיפק רגע אחד של נחת בתוך רצף של אכזבות, והאוהדים הירוקים שקועים בתחושת ייאוש עמוקה כשבמועדון לא מצליחים להרים את הראש ולא רואים את האור בקצה המנהרה. במועדון כבר הפנימו שמדובר בבעיה מורכבת ולא בטוח שיש מי שיודע מהם הפתרונות הנכונים.

אחרי שליטה מוחלטת בכדורגל הישראלי בעשור הראשון של המאה ה21, מכבי חיפה, שלדעת רבים המועדון הגדול בישראל קורסת תחת הלחץ. מאות שחקנים, עשרות מאמנים שני מנהלים מקצועיים ובעלים אחד ושמו יעקב שחר שתרומתו למועדון לאורך השנים אינה מוטלת בספק בקרב אף לא אחד מהאוהדים, והנקודה השפויה והיציבה היחידה בשנים האחרונות בכרמל. יחד עם זאת, גם בקרב האוהדים הירוקים התעוררו רחשים שצוברים תאוצה אודות הרעיון שיענקל'ה צריך לתלות את המפתחות בטענה שסובל בשנים האחרונות מקבלת החלטות שגויה ואובדן היכולת להחזיר את הירוקים אל דרך הישר לאחר מספר חרישים עמוקים שביצע ללא הצלחה תוך בזבוז כספים משווע, כשהשיא היה ב"סיבוב" שעשו הצוות ההולנדי בחיפה וכשלו כישלון חורץ.


קהל אוהדי מכבי חיפה. נמאס להם ( ניב כהן, מועדון האוהדים מכבי חיפה)

ארבעה מאמנים עמדו על הקווים רק בסיבוב הראשון של העונה הנוכחית(!!!), ואמש מונה מאמן נוסף בדמותו של מרקו בלבול, שכבר ניסה את מזלו באותו התפקיד רק לפני כ3 שנים ביחד עם שרשרת המאמנים שנחלו כישלונות בשנים האחרונות ומשום מה קיבל הזדמנות נוספת, החלטה תמוהה לדעת רבים. נחזור טיפה אחורה כדי להזכיר לכם את הרצף הכרונולוגי. זה התחיל בפרד רטן שנדמה היה שגם ביומו האחרון עדיין לא הפנים לאן הגיע. לאחר שפוטר, עוזרו רוב מאס מילא את מקומו זמנית. זה המשיך בגוטמן שהגיע בקול תרועה רמה, אך עמד על הקווים בשני משחקים בלבד ופרש מסיבות בריאותיות, ולאחר מכן הגיע תורו של איתי מרדכי שקיבל את המשרה בלית ברירה ללא הבטחה שיאמן אותה גם ביום הבא. כאוס מוחלט.

קבוצת מכבי חיפה נראית כמו אוסף שחקנים חסרי ביטחון, חסרי יכולת וחסרי יד מכוונת. הקהל לא מחובר לשחקנים. אין זהות, אין יתרון ביתיות. להפך, מכבי חיפה מצליחה לנצח פעם אחת בלבד העונה בסמי עופר, והתוצאות שמשיגה בחוץ טובות יותר באופן יחסי. הקהל נשען על משענת קנה רצוץ, ומחפש סיבות להיאחז. עדות לכך היא שניצחון חוץ על הפועל חדרה במשחק הראשון של גוטמן סחף 30 אלף ירוקים לגדוש את סמי עופר בדרבי ולצפות בקבוצה שלו מתבזה מול הפועל חיפה שאגב מזמן כבר הקבוצה השולטת בעיר. אחד השיאים הגיע במשחק האחרון, 3-0 לצהובים עם פתיחת המחצית השנייה גרמו לאלפים לנטוש את האצטדיון ולאלה שנשארו להכריז בדציבלים מצמררים "אין לכם כבוד", "תורידו את החולצות", וכמובן שהתכבדו בשריקות בוז צורמות עם כוונתם להגיע אל הקהל בסיום המשחק. באופן אירוני, שני ארגוני האוהדים המרכזיים "האינפרנו ורד" ו"הקופים הירוקים" ששררה ביניהם יריבות ומלחמה על מקומן בעשור האחרון, החלו לשתף פעולה במחאה כנגד התנהלות המועדון מכף רגל ועד ראש. הדבר בא לידי ביטוי בביטול עסקאות, גזירת כרטיסים שנרכשו וקריאות לקהל הרחב להחרים את המשחק הקרוב מול הפועל מרמורק בגביע המדינה ואת הבאים אחריו בתקווה שהדבר יזעזע את המועדון ויביא לשינוי אמיתי. הבעיה הגדולה ביותר של מכבי חיפה תהיה ברגע שהקהל יצביע ברגליים. לאורך השנים הקהל החיפאי הגיע במספרים חסרי פרופורציות, תמך ועודד עם שירי "לעולם לא נישבר", אך נדמה בימים אלה שיותר מתמיד, הקהל מאבד את הסבלנות וכל פעולה לא מוצלחת גוררת קריאות מהיציע, דבר שוודאי לא מוסיף שקט למערכת.


מרקו בלבול. האם הוא יושיע את הקבוצה?(מועדון האוהדים מכבי חיפה)

נדמה שהכל כבר נעשה וזה לא הולך ומשתפר. אדרבא, המועדון נמצא באחד המשברים הגדולים ביותר מאז שהתעצב להיות מועדון גדול. סמי עופר, אולי האצטדיון המרשים בישראל לא מביא איתו בשורות טובות לירוקים מאז הוקם. שחקנים שעוזבים את המועדון פורחים במקומות אחרים ושחקנים שטובים בקבוצות אחרות מגיעים לחיפה, מאבדים את הביטחון וקורסים. הקהל החיפאי דורש, מצפה, מפציר ונוזף, אך הדבר קורה גם במועדונים גדולים יותר ברחבי העולם ושחקנים מקצוענים צריכים לדעת לנתב את הלחץ לכדי מוטיבציה, נחישות או לדבר שמאוד חשוב למועדון כדורגל וחלום של כל שחקן- תמיכה, ושיהיה לו בשביל מי לשחק.

במכבי חיפה צריכים לחשוב על פתרונות יצירתיים יותר מלהחליף מאמן, שחקן כזה או אחר, שינוי שהוכח כגניבת דעת ולא באמת משיג את המטרה. אעלה רעיון אחד והשאר יהיה פרי דמיונכם- משחקי רדיוס ביתיים ללא קהל, ולפגוש בו במינון נמוך יותר- במשחקי החוץ, על מנת שהשחקנים יתעסקו במשחק עצמו, בטקטיקה, ללא הסחות דעת ולא יהיו נתונים ללחצים עד אשר יוכח שיפור משמעותי וצבירת ביטחון. נדמה שבחיפה הכל ברמה אירופית מלבד מה שקורה על המגרש, אז אולי יהיה נכון להתעסק בזה, ונטו בזה.

אני סבור שהקהל החיפאי יבין ואף יתמוך בצעדים חריגים, המטרה מקדשת את האמצעים לפחות באופן זמני. האוהדים צמאים לקבל את הקבוצה שהם מכירים בחזרה ובכל מחיר, ומוטב שזה יקרה גם לטובת הכדורגל הישראלי כולו שמועדון כמו מכבי חיפה יחזור לצמרת.


האליפות האחרונה שנחגגה בכרמל (מועדון האוהדים מכבי חיפה)


כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון

58 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page