top of page

מעלה הילוך: מכבי חיפה הביסה 4-0 את הפועל חדרה / שי אמיר

זה כבר ניראה הרבה יותר טוב – מכבי חיפה מחצה הערב 4-0 את הפועל חדרה במסגרת המחזור הרביעי של גביע הטוטו ושמרה על סיכוי לעלות לחצי הגמר. מוחמד עוואד הצטיין עם שלושה בישולים. מכבי חיפה השלימה ניצחון 2 ברצף במפעל ולראשונה לא ספגה.

לא כך רצתה הפועל חדרה לפתוח את דרכה באצטדיונה החדש בנתניה. העולה החדשה שחסרה מספר שחקנים פצועים, הובסה 4-0 במשחק הבכורה שלה לעיני 1,700 צופים למכבי חיפה, משערים של רוקאביצה, דוס סנטוס, שלומי אזולאי ושון ויסמן. בכך איבדה חדרה כל סיכוי לעלות לחצי הגמר, בעוד שחיפה תקווה שמכבי נתניה תמעד בשבת מול בני סכנין על מנת להעפיל. רוטן המשיך עם הרוטציות כשגרשון, לביא וקראמר לא היו בסגל היום. גלזר פתח בין הקורות ורז מאיר אייש את עמדת המגן השמאלי.


שחקני מכבי חיפה חוגגים


החצי הראשון של המשחק עוד היה שקול, חדרה תקפה ואיימה על השער של גלזר, כשכדור של עלי ח'טיב משפשף את המשקוף בדקה התשיעית.דווקא חיפה היא זאת ירדה להפסקה ביתרון – עוואד מצא בדקה ה-19 את רוקאביצה ברחבה, שמזווית קשה הכניס את הכדור לרשת של שוער הפועל חדרה, אוסטין אג'ידה. אם לא די בפצועים שהיו לחדרה עוד לפני תחילת ההתמודדות, בדקה ה-33 שחקנה הבוסני סמיר באירקטרביץ הוחלף לאחר שנפצע. למרות הפיגור, חדרה המשיכה לתקוף עד סוף המחצית ובתחילת החצי השני, עם איומים מצידם של לוסיו הברזילאי ופלומן הצרפתי. הנסיונות של הפועל חדרה פספסו את המסגרת בנוסף ליום מצוין של עומרי גלזר, שעם פתיחת המחצית השנייה הדף בקצות אצבעותיו בעיטה מתוך הרחבה של פלומן, בנוסף להצלה עם הרגל של כדור קרן מסוכן של חדרה.


אבל איך אומר המשפט? מי שלא כובש – סופג: כדור קרן של עוואד, מצא את הראש של אליסון דוס סנטוס שהכפיל את התוצאה עבור הירוקים. 2-0 לחיפה. בדקה ה-82 עוואד הוסיף בישול שלישי, הפעם לשלומי אזולאי. שון ויסמן חתם את ההתמודדות עם שער בדקות האחרונות. חדרה ספגה שערים קלים ונוחים.


מכבי חיפה הצליחה לשמור היום לראשונה במשחקי גביע הטוטו על רשת נקיה ואין ספק שזה דבר מעודד מבחינתה, אחרי ביקורות רבות על משחק ההגנה של הקבוצה במשחקים הראשונים. עומרי גלזר נתן משחק טוב מבחינתו, עם כמה הצלות טובות, אך את העונה הקרובה הוא לא יעביר כנראה כשוער הראשון במכבי חיפה. פרד רוטן התייחס לסוגיית השוער בסיום המשחק ואמר: " כאשר יש שחקן פנוי טוב בשוק יותר ממה שיש לנו, אז מביאים אותו ", עם רמז עבה לאיזה שוער צפוי לפתוח בשער הקבוצה במשחקי הליגה. חשוב לזכור שלמרות שחיפה שמרה על שער נקי, עדיין חדרה הגיעה למספר הזדמנויות קורצות, שקבוצות אחרות סביר להניח היו כובשות נגד חיפה. גם החלק ההתקפי היה ניראה טוב יותר, אך חשוב לזכור שחיפה התמודדה מול יריבה שחלשה ממנה בהרבה עם סגל חסר, כך שיש עוד הרבה על מה לעבוד ולהתחזק לקראת הליגה.


פרד רוטן במהלך המשחק. יכול להיות מרוצה, אך יש מה לשפר ולהתחזק(צילום: שי אמיר).

בצד המפסיד יכולים להיות מאוכזבים מההגנה הרכה וההתקפה שהגיע לכמה הזדמנויות קורצות ולא ניצלה אותם. לוסיו, ששיחק בעבר בהפועל באר שבע, היה ניראה מאוד חלוד ולא חד. מאמן המפסידה, ניסו אביטן, התאכזב בסיום מהתפוקה של קבוצתו. ברור לו שכדי לשרוד הוא חייב לשפר הרבה דברים במשחק של הקבוצה.

61 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page