top of page

משפיל(ד)ה את הליגה / איתי תלם

לוזרית, זקנה, היורדת הבאה? לא ולא! שפילד יונייטד היא המרעננת הרשמית של הליגה שמפתיעה את כל הממלכה וממשיכה להשחיז את ״הלהב״ שלה משחק אחרי משחק, מה ששם אותה חזק בתמונת הכרטיס לאירופה.


אוהדים פנאטים ומסורים ממלאים שבוע אחרי שבוע את "בראמל ליין", האיצטדיון המרשים שמכיל 32,702 מושבים. אבל דווקא כאשר הכל נראה ורוד והקבוצה הצליחה לעלות לפרמייר-ליג, הקרע על בעלות המועדון נראה עמוק ועמוק יותר. שני הבעלים שלה, האחד קווין מקייב בן ה-71, אוהד מושבע של שפילד והשני הוא הנסיך הסעודי עבדאללה בן מוסעאד, תקשרו אחד עם השני רק באמצעות עורכי דינם בתחילת העונה. מקייב היה הבעלים היחיד של שפילד במשך שנים רבות ובשנת 2013, כאשר הקבוצה נקלעה לקשיים בליגה השלישית, מקייב חיפש שותף שיעזור לו להוציא את הקבוצה מהקושי ומכר 50% מהבעלות לנסיך הסעודי.


בשנת 2017 עם עליית הקבוצה לליגת המשנה, אחרי שנים בליגה השלישית, הקרע רק נפער והיה למאבק משפטי גדול בין שני הבעלים, בגלל סכום של 3 מיליון פאונד שעבדאללה ״נתן״ למקייב. מקייב טוען שהסעודי העניק לו מענק ואילו עבדאללה טוען כי זאת הייתה הלוואה שהייתה אמורה להיות מוחזרת עד אפריל 2018, כדי לזכות במשפט מקייב אף טען כי הוא גילה שכספי הנסיך הסעודי הועברו לקבוצה מקופת בן לאדן וקישר אותו לארגון הטרור. לבסוף, ביהמ"ש החליט שאת ה-50% שיש למקייב הוא יעביר בתשלומים לנסיך הסעודי. הנסיך הוא הבעלים עכשיו ומקייב רק מעביר לו כל חודש חלק מהאחוזים עד סיום העברה. ‎מי היה מאמין שהקבוצה הכושלת מיורקשייר שלקחה אליפות רק פעם אחת אי שם בשנת 1898, שהייתה רק 4 פעמים בפרמייר-ליג ואת כל שאר עונותיה העבירה בליג-1 (הליגה השלישית) תצליח לשחק כמו שהיא משחקת כיום בפרמייר-ליג. בתקופת הליג-1, הקבוצה ידעה עליות לצד ירידות, כאשר מעונת 2011 ועד 2014 הצליחה להעפיל לפלייאוף העלייה אך נכשלה שוב ושוב עד עונת 16/17, שם הקבוצה נראתה מחוברת ומדוייקת ואף הצליחה להעפיל לצמפיונשיפ, לאחר שבירת שיא נקודות של הליג-1 כשהגיעה ל-100 נקודות באותה עונה.


ב-8 המשחקים האחרונים, רק מנצ'סטר סיטי הצליחה לנצח אותה (מתוך דף הפייסבוק הרשמי של Sheffield United)


אז למה אנחנו כל כך אוהבים את הקבוצות הקטנות שעושות קסמים? התשובה בגוף השאלה ״הקבוצות הקטנות״ האלה הן הכדורגל האנגלי החדש, התוסס, המעניין. אם זו וולבס עם שחקניה הפורטוגלים בעונה שעברה או בין אליפות היסטורית של לסטר סיטי של ראניירי והשנה זאת שפילד יונייטד העולה החדשה שכבר נמצאת במקום ה-7 בטבלה, 4 נקודות מהמקום ה-4 שמוביל לליגת האלופות אך אין ספק שהקבוצה הצנועה ״תסתפק״ בכרטיס לליגה האירופית. כמה טיפוסי שכריס ווילדר מאמנה בהווה עד לפני כעשור ישב ביציע כאחד האוהדים ועכשיו מעורר השראה על הקווים שמוביל את הקבוצה בקול תרועה בצמרת הפרמייר ליג, אם התמוגגתם מהסיפור זה עדיין לא הכל כי לפני כחודש בחלון העברות הקבוצה רכשה את השחקן היקר ביותר בתולדותיה והוא קשר האמצע בן ה-21 סנדר ברג הנורווגי שנרכש בסכום של 22 מיליון ליש״ט. שימו לב לנתון הבא כאשר בעונה שעברה ששיחק בגנק הבלגית היה השחקן השלישי בליגה עם אחוזי הצלחה הכי גבוהים של 91% במספר התיקולים ואם זה לא מספיק הוא מתנשא לגובה של 1.91, כל העיתונים, הטלוויזיה והקבוצה מדברת על השחקן, ״זה הקטן גדול יהיה״ ופרצופו מתנוסס על כל פוסטר בעיר.


הקבוצה האדומה לבנה עשתה רכישות מרשימות מאוד העונה ובעקבות העלייה לפרמייר ליג רכשה 11 שחקנים כאשר שחקן אחד בלבד הושאל בינואר, כל השחקנים שהעלו את הקבוצה בעונה שעברה נשארו אך דווקא עוד סיפור מעניין הוא קפטן הקבוצה בילי שארפ החלוץ הוותיק בן ה-34 שזוהי עונתו החמישית בקבוצה והיה בורג אולי הכי משמעותי בעלייה המדהימה שלה מהליגה השלישית לליגה הראשונה. עם נתון מפלצתי היה שותף ב-164 הופעות ב-4 עונות בהם כבש 87 שערים (ממוצע של 1.88 שערים למשחק) ובכך כבש שער כל 150 דקות ב-4 עונות, אך אין ספק שהרמה כבר שונה לחלוטין בין הצמפיונשיפ לפרמייר ליג ולכן בעקבות גילו נדחק הצידה והפנה את מקומו בהרכב לשחקנים צעירים יותר ופיזיים לא פחות ממנו, כמו מוזט שהגיע מבורנמות ומקבורני שהגיע מסוונסי. שארפ כבש העונה רק שני שערים ב-17 הופעות, הוא הגיב בראיון על מיעוט הדקות שלו "בינואר היו הרבה שמועות על עזיבה אפשרית שלי, ברגע שהשמועות התחילו לצוץ ניגשתי לכריס ואמרתי לו שאפילו לא יעביר את ההצעות אלי, אני נשאר כאן, זה הבית שלי שבו אני רוצה לפרוש".


מקום 7, ורק 4 נקו' מצ'לסי במקום הרביעי שמוביל לליגת האלופות (מתוך דף הפייסבוק הרשמי של Sheffield United)


קצת סטטיסטיקה לא תזיק. מבין קבוצות הצמרת ללהבים יש את מספר השערים הנמוך ביותר. יותר מזה, היא רק במקום ה-15 בליגה במספר כיבושים, אבל הנתון המדהים שלה הוא שהיא השנייה שסופגת הכי מעט בליגה אחרי ליברפול הרבה בזכות שוערה הצעיר האנגלי בן ה-22 בלבד ורבים כבר רואים בו מי שנותן פייט לפיקפורד ונלחם על אפודת השוער של אנגליה. בעונה שב-25% מהמשחקים עד כה הסתיימו בתיקו גם שפילד מספקת לא מעט תוצאות תיקו וסיימה 10 פעמים את המשחקים בחלוקת נקודות בליגה (השלישית בליגה עם מספר התיקו הגבוה ביותר אחרי וולבס וארסנל) כשנשארו 11 מחזורים לסיום העונה ו-33 נקודות אפשריות בקופה, שפילד תנסה לעשות את הבלתי יאומן - לזכות בכרטיס לליגה האירופית אך הדרך לשם עוד ארוכה ומסובכת כאשר כמו שזה נראה כרגע. 8 קבוצות מתחרות על כרטיס אחד לליגת האלופות וכרטיס אחד לליגה האירופית, אבל תקוותה של שפילד עדיין לא אבדה כי סיטי כבר לא יכולה להעפיל לאירופה, מה שאומר שגם הקבוצה שתסיים במקום ה-6 בליגה תעפיל לליגה האירופית ובנוסף יש אפשרות שגם הקבוצה מהמקום ה-7 תעפיל לליגה האירופית, אם קבוצה שכבר הבטיחה את מקומה בין 6 הראשונות תזכה בגביע האנגלי.


לשפילד מצפים משחקים מאוד קשים במחזורי הסיום של הליגה כמו 3 משחקי חוץ נגד יונייטד, ברנלי ולסטר ועוד 4 משחקי בית עוד יותר קשים עם טוטנהאם, וולבס, אברטון וצלסי. גם אם היא לא תצליח להשיג את הכרטיס לליגה האירופית היא יכולה לסכם עונת פרמייר-ליג חלומית עם נתונים חלומיים, סיפורים מעוררי השראה ושחקנים די אנונימיים שנלחמים בשביל הסמל שעל חולצתם.




כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון

7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page