top of page

מתי נראה אתכם עם גביע ביד? / ירדן אבוטבול

15 שנה עברו מהפעם האחרונה בה ראינו את הכחולים מניפים את הגביע אי שם במונדיאל 2006 בגרמניה. אי אפשר שלא להיזכר בגמר גביע העולם ב-2006 והתמונה הראשונה שקופצת היא של קפטן נבחרת צרפת דאז זידאן נוגח בחזהו של מרקו מטראצ'י. מאז חלפו להם 15 שנים ועוד לא הצליחה הנבחרת האיטלקית לחזור לקדמת הבמה העולמית.


התכולים של סוף שנות ה-19 ותחילת שנות ה-20 הובילו את הכדורגל העולמי, איטליה של השנים האלו הייתה מעצמה עם שחקנים גדולים כמו בופון, פאביו קנבארו, ג'אנלוקה זמברוטה, אנדראה פירלו, ג'נארו גאטוזו, פרנצ'סקו טוטי ולוקה טוני. הם רק חלק מהרשימה המכובדת של השחקנים שהביאו תואר לארץ המגף.


הרבה שחקנים שמשחקים בקבוצות הטופ של איטליה הם זרים. לדוגמא ביובנטוס: כריסטיאנו רונאלדו, חואן קואדראדו, אדריאן רביו, רודריגו בנטנקור ועוד רבים, לעומת תחילת שנות ה19 ותחילת ה-20 שם איטליה התאפיינה יותר בשחקני בית שמשחקים בארץ המגף והתוצאות של הנבחרת הלאומית היו בהתאם.

בכל טורניר וטורניר בשנים האחרונות איטליה, חובה אכזבות מהנבחרת שהייתה בטופ העולמי וירדה אל השפל. כשהיא מודחת בשלב הבתים במונדיאל 2010,2014 וביורו 2012 מפסידה את התואר ברגע האחרון מול ספרד. בשנת 2018 איטליה לא עברה את המוקדמות המונדיאל לראשונה מאז מונדיאל 1958. מאז שנת 2006 עברו בנבחרת 6 מאמנים, נתון שמצביע על חוסר שביעות מהתוצאות וחוסר שקט בהתאחדות האיטלקית עד שרוברטו מאנצ'יני הגיע אל התכולים. המאמן האיטלקי בן ה-56 שהגיע אחרי שלל של אכזבות והדחות בשנים האחרונות. אמר "אשקם את הנבחרת". מאנצ'יני שלקח כמה אליפויות בחייו בליגות שונות באירופה, קיבל את המושכות מההתאחדות להוביל את הנבחרת.


רוברטו יודע שביורו הקרב הוא בא נבחרת איטליה צריכה להציג יכולת שתחזיר אותה להיות בטופ העולמי של הנבחרות, המשימה החשובה שלו לייצר את המרקם הנכון בין הכוכבים הצעירים(פרדירקו קייזה, ברארדי) והותיקים (בונוצ'י, קלייני), ולהפיח ביטחון בנבחרת שתקופה ארוכה נחלה כישלונות. מדינה של כדורגל בציפייה לראות את הנבחרת שלהם תופסת מקום של כבוד בטורניר.


איטליה, זה הזמן שלך? מתוך דף הפייסבוק Nazionale Italiana di Calio.



לפתיחת יורו 2020 מגיעה איטליה עם 27 משחקים רצופים ללא הפסד - שיא כל הזמנים מבחינתה. הרצף הזה כולל מאזן מושלם של 10 ניצחונות במוקדמות אליפות אירופה. לאור התוצאות הללו בהתאחדות האיטלקית החליטו להחתים את מאנצ'יני עד שנת 2026. זה אומר שהמאמן האיטלקי יאמן את הנבחרת האיטלקית בשתי אליפויות אירופה הקרובות וכן במונדיאלים של 2022 ו-2026. התחילו להאמין במאנצ'יני ורוצים להתחיל איתו תהליך ודרך כדי להגיע להישגים.


נשיא ההתאחדות האיטלקית, גבריאלה גראבינה, אמר: "רצינו המשכיות בעבודה שלנו, "מעבר לזכייה בתואר, יש פרויקט לעבוד עליו. מאנצ'יני עושה עבודה נהדרת בשנתיים האחרונות ולהמשיך בפרויקט הזה הייתה מחויבות מתוך כבוד להתאחדות ולאוהדים. עשינו בחירה חשובה, שהתקבלה על ידינו בהתאחדות ולא על ידי ספונסרים או גורמים אחרים. אנחנו רוצים לקדם את ההתלהבות של האוהדים האיטלקים ועכשיו אנחנו מכוונים לזכייה בתואר אחרי שפספסנו את זה במשך שנים ואנחנו חייבים להתקדם".


המאמן רוברטו מאנצ'יני לקראת היורו פרסם מכתב ארוך לאומה האיטלקית ובו כתב בין היתר: "מאוחדים תחת השמיים הכחולים, לובשים את החולצה הכחולה, בואו נצעק ביחד, 60 מיליון איטלקים: פורצה איטליה!". בנוסף רוברטו אמר: "אחרי כל מה שעברנו, עכשיו הזמן להחזיר את החיוך לפנים של כולם, אנחנו רוצים שהאנשים ייהנו וישמח. המשחק הראשון הוא תמיד הקשה ביותר, אבל אנחנו צריכים להיות מרוכזים וליהנות. אנחנו מכבדים מאוד את טורקיה כי היא נבחרת איכותית עם שחקנים איכותיים. גם לנו יש שחקנים נהדרים ובנינו רוח קבוצתית חזקה. אני משוכנע מאוד שנגיע ללונדון (לחצי הגמר והגמר)".


אף אחד לא יודע עד לאן איטליה תלך השנה, אבל היא תלך דרך עם המאמן האיטלקי שכל כך רוצה להחזיר אותה על המסלול שהיא צריכה להיות בו – בטופ העולמי. כל העולם רוצה לראות את איטליה חוזרת לימייה הגדולים, אחרי רצף של כישלונות בשנים האחרונות. מתי נראה את איטליה מניפה תואר ? מקווים שקרוב.




כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט#שדר_ספורט#שדר_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#כדורגל#כדורגל#ספורט#ספורט#ליגת_העל#ליגת_העל#נדב_יעקבי#נדב_יעקבי#אורי_קופר#אורי_קופר#מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות#כדורסל#כדורסל#סקאוטינג#סקאוטינג#אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל#ניו_מדיה#ניו_מדיה#דוברות#דוברות#דיגיטל#דיגיטל#טניס#טניס#ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט#ONE#ONE#WALLA#WALLA#וואלה#וואלה#לימודים#לימודים#מכללה#מכללה#תקשורת#תקשורת#אצטדיון#אצטדיון

33 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page