top of page

נס הזמיר/ אפרים אוחנה

הפועל חיפה התחילה את העונה ברגל ימין כשהתפוצצה על מכבי נתניה בתוצאה 5-0 עם צמד שערים ושני בישולים של נס זמיר ולמרות הרחקה/פציעות של שחקנים בקבוצה, חניכיו של קלינגר נראו מצוין במשחק פתיחת העונה.

הכרישים מחיפה קיבלו כבר במחזור הראשון משחק קשה מאוד, נגד היהלומים מנתניה (לפחות ממה שהיה נראה על הנייר) ומי שבעצם הייתה להפתעת העונה בעונה החולפת.

מכבי נתניה הגיעה למשחק לאחר שקיבלה בשורה טובה בגזרת דיא סבע (מלך שערי הליגה בעונה הקודמת), שהחליט לוותר על הצעות מפתות מקבוצות באירופה ולהישאר במועדון, לפחות עד חלון ההעברות הבא. בנוסף, הצהובים התחזקו במספר עמדות ומלבד ערן לוי (השם המשמעותי ביותר) שעזב את הקבוצה, כל שאר השלד החזק נשאר ואף פתח בהרכב.

מנגד, הפועל חיפה הגיעה למשחק כשאלמוג בוזגלו הרכש הטרי והמשמעותי ביותר שעשתה הקבוצה בקיץ, נפצע. ואם לא די בכך, החלוץ היווני פפאזוגול הורחק במשחק חצי גמר גביע הטוטו ונראה היה כי למאמן ושחקניו יש לא מעט בעיות. ניר קלינגר החליט להזעיק בחזרה אל הסגל את אלי אלבז- החלוץ שכבר הודח מהסגל והיה עם רגל וחצי מחוץ למועדון ואף לתת לו את המושכות בהרכב לצידו של נס זמיר, שגם הוא קיבל את חולצת ההרכב בפעם הראשונה (להוציא את משחק אלוף האלופים בו פתח). מהצד השני, דראפיץ את ברדה פתחו בהרכב תמוה במעט, כשהחליטו לוותר על החלוץ הכישרוני הצעיר יונס מלדה ולפתוח עם דידייה קוגבנייה (שהוא יותר חלוץ מדומה), לצידו של דיא סבע ואביב אברהם.

כבר בדקה השישית של המשחק, קפטן האדומים, דור מלול, תירגם טעות של דני עמוס ל1-0 יקר עבור הקבוצה המארחת. בדקה ה-44 היה זה הרכש השוודי, רסמוס סיוסטט , בשער בכורה שלו בליגה שקבע 2-0. שניות לפני הירידה למחצית, אלי אלבז הוכיח למה מקומו בהרכב, כשמהלך קבוצתי מרשים הסתיים בסופו של דבר בשער משלו, מה שגם קבע את תוצאת המחצית, 3-0 מוחץ להפועל חיפה.


דור מלול חוגג את השער הראשון. ( צילום: אפרים אוחנה)

צמד המאמנים של נתניה, בחרו לבצע שינוי כפול עם פתיחתה של המחצית השנייה, בניסיון לחזור למשחק, כשהכניסו שני חלוצים,שובל גוזלן ויונס מלדה, במקומם של קוגבניה ועלי מוחמד, כשהאחרון נפצע בשלהי המחצית הראשונה מהיתקלות בשחקן של הפועל חיפה ואף הובהל באלונקה לבית החולים, בשל חשש לזעזוע מח. החילופים לא באמת עזרו והאדומים נהנו מיום חלש מאוד של ההגנה הצהובה, כשנס זמיר כבש צמד תוך ארבע דקות בלבד (58, 62), מה שגם נתן את האות לחגיגה ביציעים כשהקהל החל בשיר: "איך זה לקבל חמש" וכך גם הסתיים לו המשחק, 5-0 מרשים/ משפיל (תלוי את מי שואלים).


שובל גוזל ויונס מלדה. לא הוציאו את נתניה מהבור ( צילום :אפרים אוחנה)

עם שריקת הסיום, החגיגה באדום נמשכה כשאף אוהד לא מיהר לעזוב את האצטדיון והקהל (כ-4500 איש) עמדו על הרגלים וקראו בשמו של המאמן במשך דקות ארוכות ואף נתנו כבוד לאלמוג בוזגלו שירד אל הדשא לחגוג עם חבריו.

במסיבת העיתונאים כבר היה ניתן לראות את סלובן דראפיץ מחויך יותר ומסביר את התבוסה: "אני זוכר משחק, הייתי שחקן שניצחנו את מכבי חיפה 5-0 בנתניה, באותה שנה מכבי חיפה לקחו את האליפות, אז אם מסתכלים על אותו משחק או המשחק הזה, אפשר להגיד שאתה יורד ליגה וזה יפה בכדורגל, אם ננצח את סכנין או קרית שמונה (המשחקים הבאים של הקבוצה) אז אף אחד לא יזכור לך את המשחק היום נגד הפועל חיפה"

עוד הוסיף דראפיץ: "יכולת לא טובה שלנו היום, זו לא יכולת של ניק אולסק ולא של דיא, לא של עלי מוחמד, לא אביב אברהם ,לא קניקובסקי ולא דידייה קוגבנייה. יש פה הרבה שחקנים כישרוניים ואנחנו צריכים להסתכל איך אנחנו מרימים אותם ואיך אנחנו מגיעים למשחק הבא יותר מוכנים".

מיד אחריו נכנס קלינגר אל מסיבת העיתונאים, לקול תשועות הנוכחים באולם וקיבל כבוד גדול. כשנשאל על כך- שלמרות הסגל הבעייתי שעמד לרשותו במשחק, הוא הצליח להביא טקטיקה מיוחדת שניצחה את המשחק באפן מרשים מאוד. ענה: "האמת שהייתה פה חשיבה טקטית כל השבוע, השחקנים יודעים. ישבנו על נתניה והכנו את הקבוצה בכלים שיש לנו היום, בעקבות כל הדברים שקרו בדרך. בחרנו את השחקנים שהכי מתאימים ל- 3.5.2 הזה".

קלינגר נראה גאה מאוד בשחקניו ואף אמר: "זה לא מובן מאליו שאתה מסרטט דברים ושחקנים עושים את זה כמעט ללא טעויות. אני שמח ששחקנים הביאו את היכולת, הכישרון והרצון שלהם. אני חושב שהמסר עבר, אנחנו רוצים להיות השנה בצמרת. לא להסתנוור מהניצחון הזה, כבר מסתכלים על שבוע הבא, משחק קשה נגד הפועל תל אביב בחוץ ואמרתי כבר- יש לנו בסיס איתן, חדר הלבשה חזק, רוב השחקנים נשארו. נכון יש בעיות, נתגבר עליהן וזה מה שעשינו".

בעניין השחקן אלי אלבז והשארתו בקבוצה הוסיף המאמן: "אני לא אוהב לדבר על שחקנים, אבל במקרה הזה אבהיר את העניינים. כל הספקולציות, הדיבורים התקשורתיים, סוכנים ועוד, זה דינמיקה. אני חושב שהבהרתי מסר לשחקנים, אחרי המשחק נגד אטאלנטה בבית, הייתי מאוד מאוכזב. אלי אלבז לקח את עצמו ליידים והראה באימונים שהוא רוצה לשחק. זה הסיפורים הכי יפים בעולם הכדורגל, אתה נכנס לוואקום, פתאום אתה מרגיש שאתה גמור בחוץ, פתאום אתה מלך העולם ואני פה בשביל לתת לו את הבמה הזאת. אני לא נגדו ולא נגד אף אחד". עוד הוא הוסיף על השחקן: "אני הרגשתי אותו, ישבנו הצוות וחשבנו מה מתאים לנו לשיטה הזאת ואלי אלבז התאים לשיטה הזאת וזה הכל, אין פה שום עניינים של מעבר".


אלי אלבז. משחק טוב של החלוץ ( צילום: אפרים אוחנה)

על המצטיין במשחק "נס זמיר" ועל כך שהוא בונה אותו, הגיב ניר: "אני כבר שנה בקשר איתו, מהמשחק גביע בינואר ששיחקנו איתם (הפועל פתח תקווה- קבוצתו של נס זמיר בעונה שעברה), אני אומר לו- חכה בסבלנות אני אביא אותך. אני חושב ששחקנים כאלה שיש להם כישרון, צריך לגעת להם בנקודות הנכונות ולדעת לבנות אותם נכון. גם עכשיו נס צריך לדעת להיות עם רגלים על הקרקע. דבר איתי בסוף העונה, אני אגיד לך בניתי שחקן".

לגבי נושא הרכש בקבוצה והאם אחרי הניצחון הזה יואב כץ עדין ירצה רכש, או שיסתפק במה שיש. הגיב: "אני חושב שדווקא יואב חושב כמוני בקטע הזה. בא לא נסתנוור, בא לא נחשוב שהליגה נגמרה היום, כן צריך עוד שחקן התקפה בקבוצה. נפצע לנו שחקן התקפה בקבוצה, אנחנו צריכים להביא מישהו אחד במקומו... לא השתנה שום דבר, יש לנו דרך, יש לנו שיטה ואנחנו מנסים לעבוד לפי זה".

יהיה מאוד מעניין איך השיטה והדרך תעבוד בשבוע הבא, במשחק החוץ נגד הקבוצה של קובי רפואה, שלבטח ירצה להחלים מהמכה שספג בדקה ה-90 במשחק נגד הפועל חדרה(2-1 לקבוצה של ניסו אביטן).וכמובן יהיה סופר מעניין לראות, האם סיירת קלינגר תצא למבצע הסתערות על הליגה, כשגם הפועל באר שבע(1-1 עם קרית שמונה) וגם מכבי ת"א (הפסד 3-1 בפלייאוף הליגה האירופית), לא נראים מספיק מוכנים ויצטרכו לשלוף את התותחים הכבדים בכדי להיאבק שוב על תואר האליפות.

90 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page