top of page

סינדרלה/ סהר דיין

" 'מיהי היפיפייה המדהימה הזו?' שאלו האנשים זה את זה. אפילו האם החורגת ובנותיה המכוערות לא הכירו את סינדרלה, כשעברה לידן בבגדיה המפוארים." את הבגדים המפוארים החליפו סט מדים אדום ונעלי פקקים וכך את סינדרלה מהאגדות החליפה הפועל חדרה, העולה החדשה ומוליכת ליגת העל. לקראת הקרב על הפסגה בשבת מול מכבי תל אביב, הגעתי לאימון של חדרה כדי לבחון את סיפורה של סינדרלה. אסי גומה ("בלי אמונה עצמית אף כדורגלן או אדם יכולים להתקדם"), מנשה זלקה ("אהבת המולדת גרמה לי לוותר על הכדורגל ולשרת כקרבי") ומקס גרצ'קין ("יש משהו מאוד מיוחד במועדון הזה, הכל מתחיל מדרך הארץ והערכים שהמועדון נותן לנו") משתפים את סיפוריהם המרתקים והמיוחדים ומנסים לתת לנו תשובה, מהו סוד הקסם של העולה החדשה.

נתחיל מאסי גומה שעבר את כל הדרך מליגה ג' ועד לפסגת ליגת העל ומזוהה מאוד עם העיר. "בשנה שעברה עבדתי בעירייה בנוסף לכדורגל, עזרתי לצביקה גנדלמן ראש העיר. אני חייב לו המון והוא עזר לי הרבה בחיים." מספר גומה בהתרגשות. עד כמה מזוהה האיש עם הפועל חדרה? בדרכי לאימון הופתעתי לגלות שלט ענק עם דיוקנו של אסי בכניסה לעיר, הפסל של אלכס פרגוסון באולד טראפולד- גרסת חדרה. אך אותו מסע אל הליגה העליונה לא היה פשוט עבורו :"היו רגעים שהשלמתי עם העובדה שאשחק בליגות הנמוכות עד סוף הקריירה, אבל דווקא בליגות האלה האמונה העצמית היא הדבר הכי חשוב." הרגע הקשה שלו ככדורגלן התרחש לפני מספר שנים במשחק מול איכסל בליגה א':" אתה בא למשחק עונה וכבר שירדנו מהאוטובוס הכל התלהט. קיבלנו יריקות וחברי הנהלה שלהם(איכסל) רבו איתנו מכות ודרכו לנו על הידיים. זה היה רגע שחשבתי לסיים את הסיפור בליגות האלה". למרות כל מה שעבר הוא רשם הישג אדיר, השחקן השני בהיסטוריה (בנוסף לשלומי אביסידריס) שכובש בכל ליגות הבוגרים (מליגה ג' עד ליגת העל). "הישג די נדיר שלא חשבתי עליו, אחרי השער מול הפועל תל אביב בדקה ה-90, הבנתי מה קרה". משחק הכדורגל תמיד יודע להפתיע ובשבת השחקן שכבש בכל הליגות, יתמודד מול הקבוצה שאף פעם לא ירדה ליגה.


האם הסינדרלה תפתיע גם את מכבי תל אביב? ( מתוך: עמוד האינסטגרם של הפועל חדרה)



מנשה זלקה או 'מנש' כפי שמכנים אותו בעיר, מתגורר סמוך לאצטדיון וגדל בקבוצה מגיל צעיר. בגיל 18 הוא החליט לוותר על הכדורגל וללכת לשירות קרבי, ביחידת עורב של הצנחנים:" אהבת המולדת, אהבת הארץ והרצון לתרום למדינה, הם אלו שגרמו לי ללכת לשירות קרבי על חשבון הכדורגל ואני לא מצטער על זה לרגע." 'מנש' כבר השלים עם העובדה שהוא לא יהיה שחקן מקצועי:" לא האמנתי שאהיה שחקן. התגייסתי לעורב צנחנים והמשחק לא היה בראש שלי, אבל לשמחתי לפעמים החיים מובילים אותך למקומות לא צפויים. חזרתי לליגה א' ובזכות כל שחקני הבית שגדלו פה עלינו לליגת העל". לאחרונה קיבל זלקה אות לציונות לשנת 2018 מאגודת 'אם תרצו', על היותו שחקן מקצועי המשרת כלוחם במילואים:" יכולתי לעשות ויתור על המילואים אך לא בבית ספרי. גדלתי על צניעות, ענווה, אלו ערכים שקיבלתי מהבית. ברגע שקיבלתי את הזימון הודעתי לכולם- מנשה זלקה הולך למילואים ולא משנה מה יגידו. אורן גולן (יו"ר הקבוצה) אמר לי לעשות מה שאני צריך ואוהב, בסופו של דבר אלו דברים חשובים וערכים בהם דוגל המועדון כמו עזרה לזולת ותרומה למדינה. למזלי גדלתי במועדון כזה, ניסו אמר לי 'לך תגן עלינו'." לדבריו, השירות הצבאי זה הדבר הכי טוב שקרה לו בחיים והוא לא שוכח לרגע את אלו שלחמו איתו:" אני מקדיש את הפרס לארי פולד, שנרצח בפיגוע בגוש עציון, הוא היה חבר לנשק והכל לזכרו ולמען משפחתו. הצוות שלי זה אנשים שלקחתי לחיים, הייתי איתם במקומות ואירועים שהשתיקה יפה להם. אין תחושת קרבה כמו לשמור על החבר שלך בשדה הקרב." מנשה הוא אנטיתזה לרוב הכדורגלנים שמחפשים בדרך כלל את הדרך הקלה בשירות הצבאי ובשבילו אהבת המדינה קודמת לכל.


סיפור הסינדרלה לא זר למקס גרצ'קין, שחקנה המושאל של מכבי תל אביב. הוא תושב חולון וגדל בקבוצת הכדורגל של העיר- צפרירים, לא בדיוק מהאריות של קבוצות הנוער. בעקבות היכולת המופלאה והאמביציה הוא עבר למכבי בגיל הנערים, מולה ישחק בשבת לראשונה בקריירה:" כמובן שזה לא עוד משחק בשבילי , גדלתי במכבי מגיל 14 ותמיד תהיה לי חיבה ואהבה למועדון הזה. אבל חלק מלהיות מקצוען זה לדעת לשים את הרגשות בצד ועכשיו אני כל כולי בהפועל חדרה". הוא סיפר על הקיץ המשונה שעבר עליו:" סיימתי חוזה במכבי וקיבלתי הצעה טובה מרוסיה. התאמנתי איתם חודש והכל הלך מעולה, זה מאוד ביגר אותי בכל ההיבטים. אך לקראת סוף המחנה קיבלתי הצעה להארכת חוזה ממכבי, עם השאלה לחדרה בעונה הנוכחית. החלטתי ללכת על זה, החלום לשחק במכבי- המועדון הגדול בארץ, לצד ההשתלבות בחדרה גרמו לי לחזור לישראל." כשנשאל מה סוד הקסם של הקבוצה הוא צחק וענה:" שאלת מיליון הדולר, יש משהו מיוחד במועדון הזה. אין לנו כוכבים גדולים או שמות מפוצצים, הכוח שלנו זה הביחד, חדר ההלבשה חזק. הכל מתחיל בצניעות ובדרך הארץ, אלו הערכים שהמועדון מקנה לשחקנים וביחד עם צוות האימון ואנשי ההנהלה אנחנו בדרך הנכונה." את צוות האימון מוביל ניסו אביטן שהוא למעשה מעבר למאמן עבור השחקנים:" הוא כמו אבא בשבילנו, עוזר לנו בפאן האישי ויודע על כל הבעיות הפרטיות, כמו פסיכולוג. ברגע שהמאמן הוא בנאדם או יותר נכון אישיות, אפשר להיעזר בו וזה מאפשר לשחקנים להיפתח ולקבל ביטחון. כשאני עולה על הדשא אני רוצה לתת הכל עבורו." מקס הוא טיפוס שונה בנוף הכדורגלנים הישראלים, הוא עובד עם תזונאי צמוד ומבצע אימונים שונים מחוץ למסגרת הקבוצה. הוא בחור צנוע ולא מתעסק ברעשי רקע. "אין לי מה להוכיח למכבי, אני רוצה להוכיח לעצמי בכל משחק שאני מתאים לשחק ברמות האלה."

אסי גומה, מנשה זלקה ומקס גרצ'קין מציגים באופן מושלם סיפורה של הסינדרלה מחדרה. הסיפורים השונים, רגעי השיא והשפל ומסלול חייהם הייחודי, כל אלו גורמים לנו לקוות שנמשיך לראות את חדרה חיה ובועטת בליגת העל. חמישה ניצחונות ומקום ראשון בליגה, זהו סיפורה של חדרה עד כה . מה יהיה בפרק הבא של ספר האגדות? תשובות יתקבלו בשבת בערב, מול קבוצת המיליונים מתל אביב.


29 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page