top of page

סקאוטינג בחו"ל – מה מצריך מאיתנו המקצוע המבוקש הזה?

אם אי פעם שמעתם והתעניינתם במקצוע הסקאוטינג, אתם בוודאי יודעים שמדובר בתחום עצום ומאתגר, שדורש הבנה ייחודית בתחומי הספורט ובמבנה של כל אחד מהם, יכולת אנושית ובין אישית משויפת וגם מיומנויות בביצוע משא ומתן כדי לגייס את השחקנים שעתידים להיות הכוכבים של מחר. הנה כל מה שתצטרכו כדי להפוך לסקאוטרים בחו"ל:

מה זה סקאוטינג?

סקאוטינג הוא תחום עיסוק בענפי ספורט, שנחשב הרבה פעמים לאחת הדרכים היחידות להגיע ישירות מליגת הנוער או קבוצה קטנה למגרש המשחקים של הגדולים. במילים אחרות, סקאוטר הוא "צייד כשרונות" שתפקידו הוא לגלות כישרונות ויהלומים לא מלוטשים שעשויים להפוך לנכס מדהים לקבוצה המגייסת ולהוביל אותה לאליפויות רבות.

האם יש סקאוטרים בישראל?

עד שנת 2013, סקאוטרים ואנליסטים היו לשני מקצועות שמתפקדים רק בזירה הבינלאומית. מאותה שנה הם התחילו להשתלב גם בענפי הספורט הישראלי וכיום כל המועדונים הגדולים במדינה כבר מחזיקים מחלקות שלמות של סקאוטרים וגם אנליסטים, שתפקידם הוא להעריך את רמת ויכולת התפקוד והביצועים פר שחקן. בליגת העל בכדורגל קיים לפחות אנליסט וסקאוטר אחד לכל קבוצה. בליגה הרביעית של גרמניה ואנגליה כבר משתמשים בהם ובמדינות אחרות כמו ארה"ב, הסקאוטר כבר צופה בכל משחקי הנוער, הקולג'ים, השכונות, המחוזות והערים. מנהלות ענפי הספורט משקיעות מיליונים בכל שנה כדי לאסוף, לעבד ולנתח מידע שיעזור להן למצוא את הכישרונות החבויים שרק ממתינים להתגלות.

האם כדאי להפוך לסקאוטרים בחו"ל?

מכיוון שבישראל התחום עדיין מצומצם ומתרכז בעיקר בענף הכדורגל שכבר אויש בתפקידים הללו, אנשים שרוצים ללמוד סקאוטינג ולעסוק בזה יצטרכו ככל הנראה להוכיח דריסת רגל מקצועית בחו"ל. לשם כך, הם יידרשו לא רק ללימודים בתחום, אלא לסיום לימודי אנגלית מקיפים שיעזרו להם לנהל דיאלוגים מול מאמנים, ספורטאים, הורי הספורטאים, להבין מאפס את הענף שבו יפעלו ולהשתמש בניתוחי האנליסטים כדי להחליט האם השחקן שהתרשמו ממנו בשטח יכול להתאים לרמת הביצועים שהקבוצה ששכרה אותו דורשת. סקאוטרים מתחילים נדרשים הרבה פעמים גם להתלוות לוותיקים יותר על מנת להבין כיצד לפעול בשטח, מה שיצריך מהם גם יכולת קליטה ולמידה מהירה, היכרות נרחבת עם ענפי ספורט תחרותיים וקבוצתיים שונים וגם לא מעט מוטיבציה וכריזמה על מנת שיוכלו להתקדם בכוחות עצמם.

טיפים לסקאוטרים מעבר לים

הסקאוטרים נמצאים בכל פינה בעולם ולכן לימודי אנגלית מקיפים יסייעו להם לתקשר עם בני המקום בכל מדינה. מומלץ שהסקאוטר יהיה נוכח באופן קבוע בטורנירים עולמיים כמו האולימפיאדה, גביע העולם עד גיל 20 (U20 World Cup), אליפות אירופה עד גיל 19 ואליפות אירופה עד גיל 21 (UEFA Championship), אליפות אסיה עד גיל 19 (Asian U19 Championship), אליפות אפריקה עד גיל 20 (African U20's Championship), אליפות דרום אמריקה עד גיל 20 (Sub-20 Championship (South America)) וליגות הנוער המקומיות.

מומלץ גם לשלוח את הסקאוטרים למדינות שבהן קיימים מועדוני הספורט ומחלקות הנוער הטובים בעולם, כמו צפון ומערב אפריקה, מזרח אסיה, דרום אירופה ועוד.


112 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page