top of page

ענפי הצמיחה: סקאוטינג ואנליסט כדורגל / רפאל קבסה

עידן חדש בעולם הכדורגל הישראלי! קבוצות הכדורגל מתחילות להפנים את חשיבות התפקידים של אנליסט וסקאוט בתוך המערכת הארגונית של כל מועדון, בדיוק כמו באירופה. ההצלחה נראית לעין, החל מהפרטים הקטנים ביותר.


בטרם החלו לעבוד עם סקאוטים ואנליסטים, המאמן והצוות המקצועי היו מבזבזים את זמנם כדי לחפש קטעי וידאו באיכות ירודה מרשתות חברתיות למיניהן, כדוגמת יוטיוב. מלבדם, עוזר המאמן הפך לאדם שעושה כמעט הכל במועדון, במקום להשקיע את מאמציו בבניית שיטות משחק ברמה הטאקטי ותוך כדי לעזור למאמן - שזהו בעצם תפקידו מלכתחילה. כל מי שהחזיק תעודת מדריך כדורגל, הפך בעל כורחו לאנליסט או סקאוט. הלמידה התבצעה תוך כדי במועדון.


חשוב להבין רגע. אנליסט וסקאוט הם לא מאמנים ולא צריכים להיות כאלה. ישנו קו מאוד דק שעובר בין היכולת והידע לאסוף או לנתח נתונים לבין האגו שגורם לאנליסט או לסקאוט לחשוב שהם טובים יותר מזה שעל הקווים. בדיוק בגלל זה, מכללת ספורט פאנל - המכללת למקצועות הספורט, החלה במהפיכה לפני כשנתיים וחצי שקורמת עור וגידים ומאותתת לנו היישר מהליגה הישראלית. הליגה הראשונה, ליגה לאומית ואפילו ליגות נמוכות יותר. אנו מקפידים לייצר תבניות למידה ומערך שיעורים ברמה הגבוהה ביותר שאפשר לבקש, יחד עם אנשי המקצוע הבכירים ביותר.


בהמשך, מתקיימת למידה מעשית בתוך מועדוני כדורגל (בדיוק כמו באוניברסיטאות בחו"ל). הקשר התמידי עם מנכ"לים, בעלי הקבוצות, מנהלי המחלקות והמאמנים - זאת בכדי לשדרג את הענף שכל כך חשוב לנו. לא מעט אנשים עובדים בשכר בתחום, אם זה בקבוצות ליגת העל, לאומית, ליגות נמוכות ומועדוני נוער. למעלה מ-30 איש הפכו לעצמאים בתחום כסקאוטים וכאנליסטים אישיים העובדים עם שחקנים מהארץ ומחו"ל.


בוגרי קורס אנליסט כדורגל במכללת ספורט פאנל (מתוך דף הפייסבוק של מכללת ספורט פאנל)



כמה דוגמאות לכאלו שהם ממש לא מאמנים:

גל שטרנברג פיש - דאטה אנליסט מכבי חיפה (בוגר המכללה)

כפיר וולפסון - מנהל מערך אנליזה וסקאוט מכבי נתניה (בוגר ומרצה המכללה)

שי שלום שמש - אנליסט הפועל באר שבע (בוגר המכללה)

מישה שוורצמן - אנליסט מחלקת נוער מכבי תל אביב (בוגר המכללה)

אדם דויד - אנליסט וידאו מכבי חיפה וצ'לסי לשעבר (מרצה במכללה)

אוהד אפרת - אנליסט האקדמיה של קריסטל פאלאס לשעבר (מרצה ומנהל מקצועי במכללה)


המכללה לא נחה, בכדי שכל סטודנט שיוצא מתחת לידייה, יטופל ויקבל הכוונה מקצועית. חשוב שכל מועדון בישראל ידע כי מחלקה כזו היא בגדר חובה ולא מותרות.מאמן בית"ר ירושלים, שי ברדה, אמר כי מעדיף לוותר על שני שחקנים בסגל בקצה הספסל בכדי לקבל מערך שיועיל למועדון שלו לאין שיעור. אנחנו תקווה כי אנשי המפתח שנותרו, יבינו ויפנימו כי הכדורגל פשוט רץ קדימה ומהר.



רוצים לקבל פרטים נוספים על קורס סקאוטינג ודאטה אנליסט? מוזמנים להיכנס לכתובת כאן, לצלצל למספר 1-599-50-2014

או לשלוח אלינו הודעת וואטסאפ למספר הטלפון: 074-703-9967

109 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page