top of page

צהוב שחור על כל גווניו/ רוני שוורצמן


הקבוצה מעיר היהלומים גברה 3-1 על בית"ר בתום משחק מרתק. ורד העלה את הירושלמים ליתרון מוקדם, אך פיניש, בצ'יראי (פ) ואברהם הפכו את התוצאה וביססו את מעמדה של קבוצתם במקום השני בליגה. מנגד, בית"ר ככל הנראה איבדה סיכוי להגיע לפלייאוף העליון והיא תצטרך נס.

"שנים של צהוב-שחור היתה קבוצה בכירה אחרת. עכשיו אנחנו פה, ואנחנו מכבי נתניה"

כך ולא אחרת בחרו להתייחס בעמוד הרשמי של מכבי נתניה אחרי הניצחון אמש 3-1 על בית"ר ירושלים, והאמת? מה שנכון נכון.

לפני המשחק הקבוצה שהייתה צריכה את הניצחון יותר היא בית"ר ירושלים, שניצחון היה מעלה אותה זמנית למקום המוביל לפלייאוף העליון, אך דווקא הקבוצה העייפה מנתניה, ששיחקה את משחקה השלישי בשמונה ימים ועלתה עם רוטציות בהרכב, הייתה הקבוצה שהכתיבה את הקצב ושיחקה כדורגל שפשוט מהנה לראות.


תצוגת עידוד מרהיבה של אוהדי נתניה. מתוך העמוד הרשמי של מכבי נתניה

אומנם בית"ר פתחה את המשחק בצורה מושלמת, וכבר בדקה ה-9 עלתה ליתרון אחרי שער של עידן ורד, אך מאותו רגע כמעט ורק קבוצה אחת הייתה על המגרש, והיא הקבוצה של דראפיץ' וברדה, שפשוט עשו שחמט לקלינגר וחניכיו.

בדקה ה-18 טעות נוראית של שמואל שיימן ( שהובילה לקללות לעברו מצד אוהדי בית"ר, ואף חילוף במחצית) הובילה לשער הבכורה של סתיו פיניש במדי מכבי נתניה, ולשיוויון 1-1.

היהלומים המשיכו בדומיננטיות ולאחר שבישל כבר את השער הראשון, שלח גבי קניקובסקי עם כדור נהדר את יונס מלדה ,שהוכשל ברחבה על ידי ניצן , והשחקן הלוהט של הליגה, בצ'יראי השלים את המהפך (40) והעלה את מאזנו ל-11 שערי ליגה.


קלינגר עוד ניסה להחזיר עם מהלך משלו כשהסיט את אור זהבי לעמדת המגן הימני ומיקי סירושטיין לעמדת הבלם, כאשר שיימן חסר הביטחון יצא במחצית המשחק ובמקומו נכנס יעקב בריהון, אך נתניה המשיכה לשלוט בקצב. בצ'יראי החמיץ פנדל (86), אך לא עברו דקותיים ונתניה סיימה את המשחק באופן סופי כשהמחליף אביב אברהם כבש לאחר חטיפת כדור של מי אם לא- יונס מלדה וחתם את תוצאת המשחק, 3-1 לטובת היהלומים.

הקבוצה שאולי הכי מזוהה עם הצבעים שחור צהוב בעולם היא לא אחרת מאשר בורוסיה דורטומנד, והעונה הנוכחית שלה יכולה להגדיר את שתי הקבוצות התאומות שלה בו זמנית.

מצד אחד, את חצי העונה הראשונה של דורטמונד אפשר להשוות למכבי נתניה - קבוצה שמחה, עם קהל מדהים ותומך, חלוץ מפתיע שנותן מספרים (בצ'יראי על תקן אלקסאר), עם שחקנים צעירים ורעבים להצלחה, כמו גבי קניקובסקי ויונס מלדה, שהיו המצטיינים היום, בעיקר האחרון שזכה לפתוח בגלל הרוטציה ואולי נתן את המשחק הטוב ביותר בקריירה הקצרה שלו, כשהיה מעורב כמעט בכל מהלכי ההתקפה של הקבוצה, סחט פנדל ובישל את הגול השלישי והאחרון של הקבוצה.

מאמן הקבוצה, שי ברדה נשאל על היכולת של מלדה והאם תהייה המשכיות בהרכב וענה:

"שבוע חדש של אימונים, צריך לעבוד קשה, והוא יהיה זה שיחליט אם הוא יפתח או לא"


שחקני נתניה חוגגים ומנגד, טל בן חיים מאוכזב. מתוך העמוד הרשמי של מכבי נתניה.


אוהדי מכבי נתניה בתצוגה שלא רואים כל יום. (העמוד הרשמי של מכבי נתניה)

מצד שני, את חצי העונה הנוכחית של דורטמונד אפשר לסכם במילה אחת - סיוט. ומה שעובר הקבוצה מהבירה הוא לא פחות מסיוט. הגנה מעורערת ולא יציבה, התקפה עם שמות גדולים אך ללא תפוקה, פשוט מאוד - פיק ברכיים ברגעים החשובים באמת של העונה.

לגבי ההגנה של בית"ר, טל בן חיים הצהיר שהוא הגיע לא מוכן לעונה הזאת, והיכולת שהוא מראה מתחילת העונה לא מצדיקה את הרכבתו בהרכב, במיוחד כאשר על הספסל נמצא אחד מעמודי התווך של בית"ר בעונה שעברה, טל כחילה.

מאמן הקבוצה, ניר קלינגר נשאל למה כחילה לא פותח בהרכב מאז הגעתו לקבוצה והאם יש קשר לכך שהשחקן מסיים חוזה בסיום העונה וענה:

" כאשר יש קו הגנה שעבד טוב אתה לא רוצה לשנות אותו,אי ן שום קשר לכך שהוא מסיים חוזה, טל עוד ימצא עוד מקומו בקבוצה וישחק בהמשך"


שחקני נתניה חוגגים על חשובונו של טל בן חיים. (העמוד הרשמי של מכבי נתניה)

את העונה הזאת בית"ר ירושלים כנראה תסיים בפלייאוף התחתון, אלא אם כן יקרה נס שקשה מאוד לדמיין, מה שאומר שככל הנראה פרויקט החלומות של משה חוגג ימתין לקצירת פירותיו לפחות עד לעונה הבאה.

עד אז הוא יצטרך ללמוד דבר או שניים מהבעלים של הקבוצה מולה התמודד היום, אייל סגל, שבמחזור הרביעי בתחילת העונה כשקבוצתו הייתה עם נקודה מ12- אפשריות, נתן את הגב והשקט שכל מאמן היה רוצה וצריך, מהלך שפורע את השטרות ממש בימים אלה בדמות מקום שני בליגה ועליה אל חצי גמר הגביע.



כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון




41 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page