top of page

תקשורת הספורט בישראל מתרחבת / יונתן גינזבורג

עודכן: 20 בינו׳ 2020

בעבר, היינו נצמדים לטרנזיסטור במקרה הטוב. היום, לא מעט פלטפורמות לקבלת המידע אודות הספורט. החל מהמקומונים השונים ועד לעיתונים המרכזיים, טלוויזיה, רדיו, אינטרנט ואפילו פלטפורמת הפודקאסטים, שיש האומרים כי מדובר בעולם החדש של הרדיו ובכלל. תקשורת הספורט התפתחה בשנים האחרונות וקיבלה צורה לנוכח העובדה שלא מעט משרות נפתחו עם קדמת השנים. השאלה האם אפשר להצליח בחוץ לנוכח האתגרים השונים?


עוד נעמיק בשאלה הזו. היא חשובה בפני מי שלא יודע מה העתיד צופן לו. קורס תקשורת ספורט מציע מגוון רחב של כלים שאיתם אפשר להניע תהליכים בעולם התקשורת הנוכחי. למשל, איך ניגשים לכתבה ואיך מספרים סיפור כך שלא יהיה דומה לאף אחד אחר. האם הכתיבה האנליטית תשנה את אופן הכתיבה על ענפי ספורט שונים בעתיד, ואיך כתב ישראלי שונה מזה שבחו"ל. ככלל, אנחנו מבדילים בין ידיעה, כתבה אינפורמטיבית, כתבה מגזינית ופרשנות. יחד עם זאת, ננסה להבין איך מבדילים בין עיקר לתפל, מה נחוץ שיהיה בכותרת, בכותרת המשנה ובכלל בתוכן הכתבה. לשם כך, ישנו את עורך התוכן. האדם שיודע להבדיל בין הדברים ולוודא כי העברית תקינה. בכל זאת, אי אפשר להוציא כתבה לא ראויה כלפי חוץ.


קורס תקשורת ספורט בניהולו המקצועי של נדב יעקבי (מתוך דף הפייסבוק הרשמי של ספורט פאנל)


מלבד הנושא החשוב של הכתיבה, בקורס תקשורת ספורט מתעמקים בטקטיקת ראיון מול מאמן, שחקן או כל חבר הנהלה במועדון. איך ניגשים לכתוב שאלות ומה הנוסחה להצלחה בשאלה טובה מול המרואיין. האם כל תשובה מספקת? מתי שאלה יכולה להביך מרואיין, ומתי יכולה לתת לנו סקופ ובכלל, נדון בטיב היחסים בין מראיין למרואיין. יחד עם זאת, חשוב להיות מוכן למקרה של חוסר מידע. על כן, ישנו תיק תחקיר שכדאי להכין. השאלה מנין דולים את המידע ואיך יוצרים תיק שכזה. על כן, נגלוש לעולמו של תחקירן שזהו תפקידו ובכלל, גם עולמם של הכתבים שמשתנה. לעיתים, הם בונים לעצמם תיק תחקיר לבד. אותנטי, ייחודי ומלא בנתונים שלדעתם חשובים לא פחות מהנתונים היבשים.


קורס תקשורת ספורט מעמיק גם בפרקטיקה. כלומר, בתור עיתונאי ספורט לעתיד, חשוב לדעת להחזיק מיקרופון ולעמוד מול מצלמה. החוויה על המסך, עוברת לדשא באצטדיון. מלבד העניין הטלוויזיוני, חשוב להכיר גם את העולם שבדרך כלל אינו נראה לעין – הרדיו. להחזיק שידור, ליינאפ, מרואיינים ודיבור נכון למיקרופון. ברור שמלבד השדרנים, ישנם את הפרשנים. אלו שקשה מאוד לסגור את הפה שלהם. המידע יוצא כלפי חוץ ולא נגמר. מכונות מידע מהלכות. פירוש משחק או ענף ספורט חשוב לא פחות מדבריו של השדרן שמחזיק את השידור. בין אם אתה על הקווים ומסקר קבוצה ובין אם אתה בעמדת השידור או ברדיו.


קורס תקשורת ספורט המתקיים באצטדיון המושבה, פ"ת (מתוך דף הפייסבוק הרשמי של ספורט פאנל)


הסטודנטים בקורס תקשורת ספורט יוצאים ומסקרים משחקים. מלבד החוויה, הקשר בין העיתונאי לקבוצה חשוב מאין כמותו. הרי העבודה היום יומית של כתב היא בדרך כלל מול דוברי הקבוצות. משם הם דולים מידע ורצים למערכת לכתוב כתבה, להעביר ידיעה או אפילו לפרשן ברדיו ובטלוויזיה על הנושא. עצם העובדה שאתה יושב ביציע העיתונאים, ויכול להכיר תוך כדי לא מעט אנשים, מביא לך גאווה. בכלל, חשוב לבוא מלא ביטחון, שאפתן, חרוץ וכישרוני. זה יכול לפעול לטובתך בלבד. מלבד סיקור המשחק מלמעלה, בסיום המשחקים אפשר לרדת לאיזור ה-MIX ZONE, שם כל ההתרחשות. אפשר לראיין מאמנים ושחקנים ולכתוב על כך כתבה.


קורס תקשורת ספורט מביא לך לא מעט כלים, איתם אפשר לצאת לעולם האמיתי של עיתונות הספורט. כל אחד רוצה, אבל האם כל אחד יכול. בהכשרה תיפתח לעולם מגוון של עיסוקים שמהם תוכל להחליט מה הכיוון שלך בעתיד. החלטת שזה הכיוון? לפרטים נוספים על קורס תקשורת ספורט במכללת "ספורט פאנל", יש ללחוץ כאן.

17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page