top of page

שבעת החטאים של מרקו בלבול - הברק שחסר / סתיו דוד

כשברק בכר הגיע להפועל באר שבע, במסיבת העיתונאים הראשונה שלו, כמאמן, הוא הודה לאלישע לוי כשאמר "יש פה חומר שחקנים טוב, אלישע עשה עבודה טובה ובנה קבוצה נהדרת". וכך התחיל עידן חדש בבאר שבע שכלל 3 אליפויות והופעה היסטורית מול אינטר באירופה.


זה מה שהיה חסר בסמי עופר (נגד הפועל תל אביב) ובכלל בעונה הזאת של מכבי חיפה. אלו הם שבעת החטאים של מרקו בלבול:


1. "קרדיט מופרז" - וילדסחוט: לא ברור מה בלבול רואה בשחקן הכנף ההולנדי, אך עם 0 מסירות מפתח, 0 ניסיונות לשער אפשר לתאר את 65 הדקות שלו ככלום ובזבוז זמן יקר ששחקן אחר היה יכול לעשות יותר.


2. "אמונה עיוורת" - האמונה של בלבול בצ'יירון שרי התפוצצה בפנים. הבייבי של מרקו הצטיין אמש באחזקת כדור, מסירות לרוחב ואפס בעיטות למסגרת! חצי מיליון היורו שהושקעו בשחקן אתמול נראו עיוורים יותר מתמיד.


3. "פרדוקס שועה" - האגו של בלבול ותסביכי האימון, או שיותר נכון להגיד האי אמון שלו בירדן שועה פעל לרעתו אתמול כשהיה צריך אותו יותר מתמיד. שועה לא יכל לתקן עוול של עונה שלמה במחצית אחת. חסרונו בהרכב זעק לשמיים וזוהי חטא הגאווה שעלתה לחיפה במשחק וככל הנראה בעונה כולה.


מרקו בלבול. לאן פניו מועדות? (מתוך דף הפייסבוק של מועדון כדורגל מכבי חיפה)



4. "הפחדנות מהבית" - המערך הגרוע, חוסר המחץ (במשחק שהוא מאסט ווין), ההרכב התמוהה ומלא החורים: רז מאיר - מגן תופקד כקיצוני, סלליך - קיצוני תופקד כקשר אמצעי (פלקושנקו על הספסל), עופרי ארד - בלם תופקד כקשר אחורי, רמי גרשון - שתורגל כל השבוע כבלם - פתח כמגן שמאלי בעיטה אחת למסגרת הרכב הפלא הזה ניפק כל המחצית הראשונה וחיפה ירדה בפיגור 0-1 מבולבלת. המאמן ניסה להמציא את הגלגל שהוביל אותו למדרון.


5. "עוול המערכת" - הירוקים באו מן הרגע הראשון לסמי עופר בגישה הססנית, כבויה, וללא חדוות משחק. אפשר לומר שהסימנים לכישלון המנטלי של הירוקים היו שם לאורך כל העונה. הגישה ההגנתית, המשחק הזהיר, וההרכבים המגמתיים הם עדות לעובדה הכואבת באמת, מכבי חיפה נכשלה העונה בכל הזדמנות לצמצם או להשתוות למכבי ת"א והפסידה לה פעמיים במפגשים בינהן. הסיבה האמיתית לכך היא היעדר מנהיגות וזה החיסרון הכי גדול של בלבול.


6. "גודל המעמד" - חוסר הווינריות, הכריזמה שחסרה, והיעדר הניסיון הכריעו את הכף על גורלו של בלבול וחיפה כולה. מועדון כמו מכבי חיפה זה לא רעננה או חדרה זה מועדון גדול. התחושה שהלבישו על בלבול קבוצה גדולה שמתנהגת כמו קבוצה קטנה, היתה בעוכרה של חיפה העונה ובלטה בבירור.


7. "הברק שחסר" - לא כל מאמן של קבוצה גדולה הוא מאמן גדול, ולא כל מאמן של קבוצה קטנה הוא גדול מספיק למכבי חיפה. במועדון גדול אי אפשר להתנהל עם שחקנים כמו בסכנין. מה שבלט יותר מהכל הוא הצורך לדעת לשנות, לרענן, תכנון משחק, והכי חשוב לדעת לנצח גם שאתה לא טוב. כל אלו לפחות עד העונה הבאה זה הברק שחסר.




כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט#שדר_ספורט#שדר_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#כדורגל#כדורגל#ספורט#ספורט#ליגת_העל#ליגת_העל#נדב_יעקבי#נדב_יעקבי#אורי_קופר#אורי_קופר#מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות#כדורסל#כדורסל#סקאוטינג#סקאוטינג#אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל#ניו_מדיה#ניו_מדיה#דוברות#דוברות#דיגיטל#דיגיטל#טניס#טניס#ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט#ONE#ONE#WALLA#WALLA#וואלה#וואלה#לימודים#לימודים#מכללה#מכללה#תקשורת#תקשורת#אצטדיון#אצטדיון

17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page