top of page

שד אדום עם לב גדול / בן אור ניגרי

את מרקוס ראשפורד אנחנו רגילים לראות רץ על האגף וקורע רשתות באולד טראפורד, ויחד עם זאת חלוצה של מנצ'סטר יונייטד דואג להצטיין גם מחוץ למגרש. האנגלי הצעיר פועל בחודשיים האחרונים למען ילדים נזקקים ברחבי בריטניה ודואג שאף אחד מהם לא ישאר ללא מנת אוכל חמה. השבוע המאבק של ראשפורד תפס תאוצה, כאשר ראשי הפרלמנט האנגלי הודיעו כי יקציבו 120 מיליון פאונד לארוחות חינם לילדים, וזאת בעקבות פנייה שקיבלו מהחלוץ הצעיר.

המאבק האמיתי של ראשפורד החל בעודו נער צעיר שגר בדירה עם עוד ארבעה ילדים, ומשפחתו נעזרה בתרומות מזון כדי לשרוד. מלאני, אימו של מרקוס היא אם חד הורית אשר עבדה במשרה מלאה מסביב לשעון ובשכר נמוך. "היא עבדה כל כך קשה כדי להוציא אותנו מהמצב הזה, הלחץ עלייה היה גדול, היא לא הצליחה לישון", סיפר החלוץ. בגיל 11 מלאני ביקשה ממנצ'סטר יונייטד לצרף את מרקוס, למרות שהתוכנית לכדורגלנים צעירים הייתה רק מגיל 12. יונייטד קיבלה את הנער הצעיר שעבד קשה כדי שבעתיד הוא יוכל לעזור לאימו.

מרקוס ראשפורד במדי מנצ'סטר יונייטד (מתוך אתר gettyimages)



בחודש מרץ האחרון מגפת הקורונה עצרה את העולם כולו, ובין היתר את עולם הספורט. הפרמיירליג נעצרה, וכך גם מנצ'סטר יונייטד, שהייתה ברצף של 12 משחקים ללא הפסד. לראשפורד שנפצע בגבו באמצע ינואר הייתה הזדמנות להחלים מהפציעה, ובנוסף הוא ניצל את הזמן לדברים חשובים לא פחות. האנגלי בן ה-22 עמד בראש קמפיין יחד עם חברת FareShare לגיוס של מאה אלף פאונד בכדי לסייע לילדים באספקת מזון בתקופת הקורונה. תוך ימים אחדים היעד הושג, וכיום גויסו כבר יותר מ-20 מיליון פאונד שעזרו להאכיל כחצי מיליון ילדים.


ראשפורד אוסף תרומות לפני חג המולד (מתוך חשבון הטוויטר של מרקוס ראשפורד MarcusRashford)



ראשפורד לא עצר, הוא המשיך לגייס עוד מנות לילדים נזקקים ברחבי המדינה ואפילו למד שפת סימנים בכדי לשפוט תחרות שירה לילדים חירשים. אך לאחרונה, הממשלה התעקשה שלא תעניק שוברי ארוחות חינם בתקופת הקיץ, כפי שנהגה לעשות בעבר. דבר זה גרם לחלוץ הצעיר לפנות במכתב לממשל ובו הבהיר כמה נושא זה חשוב בחברה. "המערכת לא בנויה לכך שמשפחות כמו שלי יצליחו לשרוד", כתב ראשפורד, והמשיך בדבריו "אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו במראה ולהגיד שעשינו הכל כדי להגן על מי שאין לו. כולנו יכולים להסכים ששום ילד לא צריך ללכת לישון רעב".

האנגלי זכה לתמיכה גדולה מצד אנשי חינוך בכירים במדינה. דובר ראש הממשלה שיבח אותו על כך שהוא משתמש במעמדו בצורה חיובית בכדי להדגיש נושאים חשובים. המאבק של החלוץ נמשך גם ברשתות החברתיות שם הוא כותב: "שאתם מתקלחים תחשבו על האנשים שבמהלך המגיפה הופסק להם זרם המים. כשאתם מוזגים חלב תחשבו על הילדים שמתעוררים למדפים ריקים כל בוקר. היום אני מתמקד במשהו גדול יותר מכדורגל, פניית פרסה מההחלטה להפסיק לספק ארוחות עשויה לעזור לנו במאבק, אך יש לנו דרך ארוכה כמדינה על מנת להניף את הגביע שהוא ניצחון המלחמה בעוני".

גם בליברפול, היריבה, מעריכים את המעשים הטובים (מתוך הטוויטר של ליברפול)



בעקבות המכתב והלחץ שהפעיל ראשפורד, בוריס ג'ונסון, ראש הממשלה, החליט לחזור בו מהחלטתו ולאשר את התוכנית אשר תספק לילדים מנות בתקופת חודשי הקיץ, במימון של 120 מיליון פאונד. "אני עומד היום גאה בידיעה שעשינו את הדבר הנכון. הדרך עדיין ארוכה אבל אני אסיר תודה על כך, ואני שמח שהערב למשפחות יש סיבה אחת פחות לדאגה". המאבק של ראשפורד מעורר השראה וכבר בעתיד הקרוב ילדים יקבלו את מה שמגיע להם בזכות האיש הנפלא הזה.

כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט#שדר_ספורט#שדר_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#כדורגל#כדורגל#ספורט#ספורט#ליגת_העל#ליגת_העל#נדב_יעקבי#נדב_יעקבי#אורי_קופר#אורי_קופר#מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות#כדורסל#כדורסל#סקאוטינג#סקאוטינג#אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל#ניו_מדיה#ניו_מדיה#דוברות#דוברות#דיגיטל#דיגיטל#טניס#טניס#ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט#ONE#ONE#WALLA#WALLA#וואלה#וואלה#לימודים#לימודים#מכללה#מכללה#תקשורת#תקשורת#אצטדיון#אצטדיון

50 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page