top of page

שער מכריע / אורי סלבין

אחרי האובדן הכמעט סופי של חלום האליפות, מכבי חיפה אירחה את הפועל חיפה (2:2 בסיום) לדרבי אליו הגיעו הירוקים מלאי כאב, מושפלים ומה שנותר לה הוא לשמור על כבודה. ההתפרעויות מחוץ למגרש הביאו לקנס.


שעה וחצי לקראת המשחק, האוהדים הירוקים הגיעו לעודד בקול תרועה מחוץ לאצטדיון סמי עופר, כפי שעשו ימים ספורים קודם לכן - שתי התל אביביות. יחד עם זאת, אוהדי מכבי חיפה נכנסו למנהרה בניגוד להוראות המשטרה. בעקבות האירועים החריגים, מנהלת הליגה בישראל פנתה לאוהדי הכדורגל ברשתות החברתיות וביקשה מהם לשמור על הנחיות משרד הבריאות ולא להפרם, וזאת בכדי שלא יעצרו את המשך משחקי הליגה.

הירוקים הגיעו לדרבי די מאוכזבים, כבויים ואף שקועים באובדן האליפות, שככל הנראה ברחה להם. אם לא די בכך, התעסקה, בעיקר, בקיפוח השופט שמנע ממנה לנצח את הדרבי החיפאי. חיפה, הירוקה, ממשיכה ביכולת הפושרת ואת משחקי הפלייאוף פתחה בצורה רעה. בצד היריבה האדומה, הפועל חיפה הגיעה לפלייאוף העליון במטרה ברורה - לא להפסיד לירוקים, ולשמור על כבוד הקבוצה וכך היה.


הפועל חיפה תמשיך לדבוק במטרה, ולהיאבק על מקום שיאפשר לה להיכנס לאירופה בעונה הבאה. אפשר לומר כי האדומים הביאו כבוד לעיר (לחלק האדום, כן?), אחרי שבמשחקי הדרבי הקודמים, הירוקים הרבו לנצח. תוצאת הסיום המפוקפקת, בעבור מכבי חיפה (2:2), לא הספיקה ליכולת של שחקני מרקו בלבול. במהלך מסיבת העיתונאים, סילבס, מאמן האדומים, אמר "אני סומך על השיפוט". בתום הדרמה הזו, הצד המכוער התגלה כששמואלביץ' קיבל קריאות נאצה ואיחולים רעים בהודעות טקסט.


צמד שערים לא הספיקו בדרבי החיפאי (מתוך דף הפייסבוק של מועדון כדורגל מכבי חיפה)



בשעות שלאחר המשחק, התגלה כי מנהלת הליגה לא מעוניינת לשתף את השיחה של החלטת ה-var למועדון הכדורגל, מכבי חיפה. הירוקים, אלה שהרגישו כי קופחו בתום המשחק, נתנה את כולה בדרבי, ולבסוף השופט העניק פנדל לאדומים. מרקו בלבול, לאחר המשחק, התייחס לכך. "איבדנו נקודות אבל שופטים את האמון". אם לא די בכך, חצי שעה לאחר המשחק, התרחשה קטטה בקריית חיים בין אוהדי הפועל חיפה למכבי חיפה. בעקבות תוצאת הדרבי, אוהדי האדומים חגגו את שער השיוויון בבר שהיו בו גם אוהדי הירוקים והחגיגות הללו הובילו לקטטה. עשרות אוהדים החלו לתקוף זה את זה באבנים, חזיזים, בקבוקי זכוכית ועוד.


חשוב לזכור, זה רק ספורט. די לאלימות. מכבי חיפה ויעקוב שחר, העומד בראשה, יצטרכו להחליט לאן פניו של מרקו בלבול מועדות. מה שבטוח, בעונה הבאה, נזכה לראות מכבי חיפה שונה וחכמה הרבה יותר. כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט#שדר_ספורט#שדר_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#כדורגל#כדורגל#ספורט#ספורט#ליגת_העל#ליגת_העל#נדב_יעקבי#נדב_יעקבי#אורי_קופר#אורי_קופר#מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות#כדורסל#כדורסל#סקאוטינג#סקאוטינג#אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל#ניו_מדיה#ניו_מדיה#דוברות#דוברות#דיגיטל#דיגיטל#טניס#טניס#ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט#ONE#ONE#WALLA#WALLA#וואלה#וואלה#לימודים#לימודים#מכללה#מכללה#תקשורת#תקשורת#אצטדיון#אצטדיון

182 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page