top of page

אז מה נשתנה / עדן הרשקוביץ


קיץ שלם הם חיכו שרק יחזור הירוק לעיניים. קיץ שלם שעטף אותם הרגשה של געגוע. געגוע שמשתלב יחד עם מעט תקווה. תקווה שאולי השנה, יהיה אחרת. תקווה שסופסוף מבחינת אוהדי מכבי חיפה, הצבע הנכון יחזור לכרמל.


אז, מה השתנה?

נטע לביא ומוחמד עוואד נראה שמקבלים הזדמנות, חבשי חזר מהשאלה יחד עם שון ויסמן, שחקני בית ירוקים מצאו את הדרך חזרה. הגיע גרזן קמרוני, קולות של פרידה משחקנים זרים שאיך אגיד את זה, לא צלחו את התקופה בכרמל. ועוד אחד, מיכאיל קראמר, שנתן הרגשה כל כך מרעננת שסופסוף נמצא חלוץ.

אלפי הירוקים ביציעים חיכו לראות קצת כדורגל חיובי הערב. אולי אפילו קבוצה שתאיים על הליגה עוד לפני שהתחילה. קבוצה שמהרגע הראשון תטרוף את המגרש.


המשחק התחיל חלש אצל שני הצדדים. סוג של משחק שהתאים לחום של אוגוסט עם נגיעות של תחילת עונה.

כבר בדקות הראשונות אפשר היה להבחין בחולשה של ההגנה הירוקה. מספר כדורי עומק הצליחו לחדור ולהביך את הבלמים שלא הראו באמת תיאום או הבנה בסיסית בעמדות שלהם.

אך אם כל זה לא הספיק, חבשי וגרשון לא הצליחו לעצור את התקפת נתניה, כאשר חבשי הכשיל ברשלנות את מלאדה בתוך הרחבה. שוב כושלים מול שחקן מהיר ומעט יצירתי.

קוגבניה ניגש אל הפנדל באותה צורה שבה הדשא נראה בצד הדרומי של האצטדיון, פשוט זוועה.

רק בחלק השני של המחצית, אחרי הפסקת המים, התחלנו לראות קצת למה מסוגלת הקבוצה הירוקה השנה. סנטיהו סלליך פרץ על הקו ומצא במסירת רוחב את קראמר שבנגיעה בעט טוב אך לא מספיק מדויק. מכבי סופסוף הגיעה למשחק.

לפני השריקה למחצית עוד הזדמנות נפלאה שלא נוצלה. מזרחי הגיח מאחור אחרי הרמה של מאבוקה, אך בעט לא מדוייק.

המחצית הראשונה הסתיימה ב0:0 מעט מרדים, מעט משעמם ובעיקר העלתה שוב את השאלה, מה נשתנה?


שחר / צילום:ניב כהן

מי שהגיע מבחינת הירוקים למחצית השנייה הוא ללא ספק שלומי אזולאי. העוגן היצירתי היחיד במכבי חיפה. כדור עומק נפלא של אזולאי מצא את קראמר מול דני עמוס, שהאחרון מציל את נתניה מפיגור כבר בדקות הראשונות של המחצית.

בדקה ה-77 סופסוף זה קרה. הר הגעש הירוק התפרץ.

כדור נפלא של אזולאי על 50 מטר הגיע אל מאבוקה שהעביר כדור רוחב, מזרחי נבלם בפעם הראשונה ורוקאביצה, שנכנס רק 10 דקות לפני כן, כבש את הראשון.

אולי בגלל שזה המשחק הראשון לעונה, אולי בגלל שהסגל עדיין בשלבי מבחן, אבל מה שבטוח - רוקאביצה חייב לשחק. מלך השערים של הירוקים בעונה החולפת חייב לקבל הזדמנויות, והרבה.

בדקות האחרונות לא היה קשה לראות שוב את ההשפעות של משחק ראשון לעונה. לא מעט שחקנים נפלו על המגרש והוחלפו. הקצב והאנרגיות שעלו מעט אחרי השער, ירדו באופן משמעותי.

ומי אם לא ערן לוי ינצל הזדמנות כזו?

בעיטה אדירה של הקשר זעזע את המשקוף וחדרה לרשת. דקה לסיום המשחק, שיוון. שער העונה עוד לפני שהעונה החלה. והאוהדים? שוב אוכלים את הלב. אז מה בעצם השתנה?


בסיום המשחק שוב קיבלנו את אותה הרגשה שמכבי חיפה לא נראית כמו קבוצה שמוכנה לליגה. המון רגעים שהזכירו את העונה הקודמת הורגשו בכל שלב במשחק. חוסר היצירתיות והיציבות בקבוצה זועק לשמיים. אבל, למרות זאת, אפשר לסיים עם נימה מעט אופטימית. אני בטוח שההמשכיות והמקצועיות של הצוות הניהולי והשקט עוד יעשו רק טוב למקום שהשקט בו הוא מצרך נדיר. ההרכב עוד לא סופי, ובספסל כמה שחקנים רק מחכים להוכיח את עצמם ואת מקומם. אני בטוח שמכבי חיפה עוד תחזור להיות אותה קבוצה שעוד בכביש החוף היו מאבדים נגדה נקודות.


הקהל הירוק

כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט

38 צפיות0 תגובות

כל הזכויות שמורות | עיצוב ובנייה: קבסה תקשורת 2020

bottom of page