top of page

מים שקטים חודרים עמוק / הדס זילברשטיין

ויויאן מידמה היא חלוצה שכובשת את אירופה ואת כל העולם הכדורגל כולו. החלוצה ההולנדית רק בת 23 וכבר הספיקה לנפץ כמה וכמה תקרות זכוכית ולשבור שיאים עוד מהרגע שהגיעה כבר בגיל 15 לקבוצה המקצוענית, הירנפיין, שבליגה ההולנדית הראשונה. החלוצה נותנת לגולים שלה לדבר עבורה - היא שחקנית חכמה, עם חוש התמצאות טבעי ברחבה ויכולת לכבוש גולים בצרורות.


למעשה, כבר בגיל 18 מידמה הפכה למלכת השערים של הליגה ההולנדית עם 39 גולים ומאז עוד הספיקה לעבור לבאיירן מינכן כששם בגיל 20 זכתה באליפות ותואר שחקנית העונה עם ממוצע של גול למשחק. שלא לדבר בכלל על החלק האינטגרלי שלה באליפות אירופה של הולנד.


אך הגדולה של מידמה היא לא בהכרח בגולים הרבים שלה וכפי שציינתי, יש לה הרבה. הגדולה של ההולנדית הוא אופיה. המילים שעלו לי בראש שהתחלתי להכיר את אופיה הצנוע הם "מים שקטים חודרים עמוק" - החלוצה הצעירה אוהבת לעשות את עבודתה בשקט ואת חצי השעה הראשונה בכל משחק היא מבלה בקריאת שטחים, תנועה ומנסה לקלוט את חולשות היריבה. למרות שהיא מכניסה גולים רבים מאוד, מידמה בעיקר אוהבת ליצור שטחים עבור חברותיה, להחזיק בכדור ולבשל שערים. בשל כך, השחקנית ההתקפית כמעט ואף פעם לא חוגגת את הגולים שלה בעוד היא סבורה שחגיגת שער אינה מכבדת את הקבוצה היריבה, עם זאת היא תמיד מפרגנת לחברותיה באהבה רבה. חוסר ההתלהבות של ההולנדית עוזר לה להיות קרת רוח מול השער וזה עוזר לסיומת קטלנית מול השוערת - בעקבות זאת למידמה עדיין יש ממוצע של 1.23 שערים למשחק, כמו חלוצים גדולים באירופה.


התחלתה של מידמה בכדורגל הייתה כבר בגיל שנה וחצי ובהמשך למדה מאביה תנועות של כדורגל בעוד הוא היה כבר לקראת פרישה ככדורגלן פעיל בעצמו. אימה הייתה שחקנית הוקי מקצוענית ואחיה הצעיר לא נפל רחוק מהעץ המשפחתי והוא משחק כדורגל מקצועי באקדמיה ולא מזמן הופיע לראשונה בקבוצת הבוגרים. מידמה התחילה לשחק בקבוצה חצי מקצוענית של בנים והמשיכה בה עד לגיל 14, אז חתמה בקבוצת הנשים המקצוענית הירנפיין. למרות שהשחקנית הצירה בעיקר מוכרת בשל שבירת שיאים של הבקעת שערים,מידמה המוכשרת שיחקה בכל ילדותה כקשרית התקפית ואת ההסבה לחלוצה עברה רק בנבחרת הצעירה של הולנד בשל מחסור בחלוצות איכותיות בסגל. ההימור של צוות האימון עבד ומאז הספיקה מידמה לכבוש כ-60 גולים ב-79 הופעות בנבחרת, שיא עבור כל שחקן הולנדי אי פעם. בעזרת תפקידה המוקדם כשחקנית התקפית, הטכניקה של מידמה היא גבוהה מאוד וכפי שציינתי קודם לכן, היא מתפקדת גם בתור שחקנית שיוצרת התקפות רבות ומארגנת את כל ההתקפה של הקבוצה.


ווייויאן מידמה, העתיד עוד לפניה (מתוך דף הפייסבוק הרשמי של מועדון הכדורגל ארסנל - Arsenal)


למידמה יש כבר סדרת קומיקס מצליחה והרבה אנשים רואים בה כגיבורה. ואני בכלל לא מופתעת. בשנים האחרונות נבחרת הגברים די מקרטעת, ונבחרת הנשים הגיעה לגמר המונדיאל בזכות ולא בחסד, אך הפסידו לארה"ב החזקה. אפשר ללמוד המון ממידמה, לא רק מאופיה הצנוע והנעים אלא גם מאיך שהיא מייצגת את הכדורגלנים החדשים ואת האבולוציה של המשחק. בילדותה, מידמה הייתה מעריצה גדולה של פיינורד וההערצתה הרבה לרובין ואן פרסי גרמה לה לעבוד רבות על רגל שמאל כיוון שהיה שמאלי, למרות שמידמה היא בכלל ימנית. בכדורגל המודרני כמעט אף כדורגלן לא יכול להגיע לרמה עולמית כל עוד אין לו שליטה טובה בשתי הרגליים.


בנוסף לכך, השחקנית מודה רבות שהכישרון הרב שלה נוצר באקדמיה בקבוצת הבנים וכיום רבים מהכדורגל נשים לוקחים זאת לתשומת ליבם ואקדמיות רבות נפתחות בקבוצות מעורבות כמו בארסנל, הקבוצה הנוכחית של מידמה. ההתפתחות תורמת גם לבנים; הבנות הן לרוב מפותחות יותר מבחינה פיזית בגילאים הצעירים ובוגרות יותר מבחינה מנטאלית. קור הרוח של מידמה בעצמו יכול ללמד חלוצים רבים איך לתת סיומת בלתי ניתנת לעצירה מול השער. גם הסבות תפקידים בגילאי האקדמיה מביאות תרומה משל עצמן. כיום מאמנים באקדמיה דוגלים בכך שכל שחקן צריך להתנסות בכמה שיותר תפקידים על מנת שיהיה גיוון רחב ביכולות הנלמדות - מידמה למדה בתור קשרית התקפית פיתוח התקפות, מסירות עומק ויכולות נוספות שתרמו לה מאוד בתור חלוצה ובכלל, היום הדגש על טכניקה הוא מאוד קריטי ומתחיל מהשוער עד לחלוץ.


עצה שלי? אל תשכחו את השם ותתחילו לעקוב כמה שיותר. אין לדעת עוד כמה שיאים מידמה תשבור והיא עוד רק בת 23! זאת ועוד, מבחינתי ויויאן מידמה היא הסמל לכדורגלנים החדשים ובזכותה, אני מקווה שיהיו עוד כמותה.




כותבת הטור הינה סטודנטית במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון

30 צפיות0 תגובות

כל הזכויות שמורות | עיצוב ובנייה: קבסה תקשורת 2020

bottom of page